Šest važnih pravila o društvenim medijima

Pr

Verovatno već znate koliko su važne društvene mreže u marketingu i komunikaciji s potrošačima. Međutim, čak i neki od najiskusnijih marketinških stručnjaka za digitalnu komunikaciju skloni su greškama u svojim strategijama za društvene medije.

Čini se da barem jednom mesečno čitamo o poznatoj kompaniji koja je poslala nepromišljen tvit ili objavila nešto politički nekorektno na Fejsbuku i pretrpela katastrofalno loš rezultat zbog te greške u odnosu s javnošću. Zato je dobra ideja, s vremena na vreme, prisetiti se osnovnih principa oglašavanja i komunikacije na društvenim medijima.

Pred vama je 11 pravila koje Džon Linkoln, jedan od osnivača i izvršni direktor kalifornijske kompanije koja se bavi povećanjem vidljivosti „Ignite Visibility“, istakao za magazin “Ink”.

1. Nikada se ne borite s kupcem

Uvek je dobra ideja da prenesete taktike „stare škole" marketinga na „novu školu". Jedan od tih principa je dobro poznato geslo: kupac je uvek u pravu.

Ako se neki od vaših klijenata ili kupaca žali na društvenim medijima na kvalitet vašeg proizvoda ili usluge, izbegnite ulazak u sukob. Na tom polju jednostavno ne možete da pobedite. Umesto da se sukobite, preduzmite korake kako biste tog kupca učinili srećnim. Ili jednostavno usmerite komunikaciju van društvenih medija i zamolite ga da se obrati korisničkoj službi.

2. Uvek objavljujte kvalitetan sadržaj

Ljudi vas prate na društvenim medijima s razlogom. Oni očekuju da će izvući neku korist od toga. Pre ili kasnije ćete se naći u iskušenju da objavite trivijalne informacije o kompaniji, svojoj porodici (ili porodici nekog iz kompanije), ili nešto o aktuelnim događajima. Međutim, ako to ne nudi ništa vredno vašim pratiocima, to znači da idete u pogrešnom smeru na društvenim medijima. Izgubićete pratioce, a tako i potencijalne buduće i sadašnje kupce i klijente. Učinite sve kako biste stvorili zaista kvalitetan sadržaj.

3. Postanite dostupni svima

Možda ćete pomisliti da ideja da se oglašavate na društvenim medijima nije dobra ili da ovaj vid oglašavanja nije neophodan za uspeh. Zapravo je u pitanju nužnost. Bilo da radite reklame za promovisanje sadržaja, sakupite pratioce ili pokrenete direktnu prodaju, oglašavanje na društvenim mrežama je put ka uspehu. „Video sam neke oglase na Fejsbuku čiji dometi su nadmašili vrednost oglasa na Guglu, a to govori mnogo“, ističe Linkoln.

4. Sprijateljite se s onima koji imaju uticaja

„Nije na odmet ponoviti: Nikad se ne bojte da stanete na ramena divova“, kaže Linkoln. On objašnjava da to zapravo znači da ako želite da postanete uticajni na društvenim medijima, morate da počnete da pratite ljude koji su u tome već uspeli.

Koristite društvene medije kako biste došli do pojedinaca koji su uticajni u krugovima koji vas interesuju. Spomenite ih u postovima i odgovarajte na njihove tvitove i objave. Postanite deo njihovog tima. To će vam pomoći da s vašim društvenim medijima raste i vaše poslovanje.

5. Budite pozitivni

Koristite društvene medije kao što se družite u stvarnom životu: istaknite pozitivno i eliminišite negativno. Niko ne želi da sluša onoga ko se stalno žali, ili ističe izazove umesto uspeha. Pružite svojim pratiocima nešto lepo i nešto što će im pomoći da se osećaju zadovoljni kada pročitaju vaše postove.

6. Dajte drugima i vi ćete dobiti više zauzvrat

Još jedan princip „stare škole“ koji dobro funkcioniše na društvenim medijima je: „Sve se vraća, sve se plaća“. Ako želite da vidite korist od svog marketinga na društvenim medijima, redovno nudite ljudima koji vas budu pratili nešto vredno. Kad to učinite, videćete da ćete i „žeti ono što ste sejali“ i vaš trud će biti nagrađen.

Ukoliko imate problema da primenite bilo koje od ovih pravila, znači da vam je potrebna dodatna obuka. Ako iskreno želite da steknete znanja i veštine za uspešno vođenje internet-prodaje, onlajn marketinga i komunikacije, više o tome možete saznati ovde.