Kurir u Sloveniji
VOZIĆEMO NA LOPTAMA: Gudjir predstavio gumu igl 360
Umesto klasičnih pneumatika i konvencionalnog pogona, nove kugle idu na tehnologiju magnetne levitacije
Kao u „Odiseji 2001. u svemiru“, okupili su se novinari prošle nedelje oko gumene lopte! Dobro su je svi ispipali i odmerili sa svih strana, ali ovo je tek početak.
Za nekoliko decenija može se desiti da umesto automobilskih pneumatika imamo gumene lopte! To je, naime, ideja koju je predstavio „Gudjir“ (Goodyear) na regionalnoj prezentaciji na Brdu kod Kranja. Ideja je da pneumatici nazvani „igl 360“ (Eagle-360) pokreću automobil tehnologijom magnetne levitacije, koja se uveliko koristi u Kini, gde ovakvi vozovi dostižu brzinu od 500 kilometara na sat. Pneumatici budućnosti namenjeni su za autonomnu vožnju, a ne bi imali fizičke veze sa automobilom.
360 stepeni
- Reč je o naprednoj tehnologiji senzora i gume „igl 360“ jedinstvenog loptastog oblika, koji može da se okreće za 360 stepeni, odnosno u svim smerovima - rekao je generalni direktor Centra za inovacije „Gudjir“ u Luksemburgu Karlos Čipoliti.
Aktivna tehnologija omogućava pneumatiku da smanji opasnost od klizanja i zadrži siguran smer vožnje u rizičnim uslovima, kao što su poledica ili neočekivane prepreke na voznoj površini. Loptasti oblik obezbeđuje bočnu gipkost, što znači da vozilo može da zaobiđe prepreku bez promene smera vožnje. „Igl 360“ omogućava skretanje u svim smerovima, pa je jednostavnije i lakše parkiranje.
Za nekoliko decenija može se desiti da umesto automobilskih pneumatika imamo gumene lopte! To je, naime, ideja koju je predstavio „Gudjir“ (Goodyear) na regionalnoj prezentaciji na Brdu kod Kranja. Ideja je da pneumatici nazvani „igl 360“ (Eagle-360) pokreću automobil tehnologijom magnetne levitacije, koja se uveliko koristi u Kini, gde ovakvi vozovi dostižu brzinu od 500 kilometara na sat. Pneumatici budućnosti namenjeni su za autonomnu vožnju, a ne bi imali fizičke veze sa automobilom.
360 stepeni
- Reč je o naprednoj tehnologiji senzora i gume „igl 360“ jedinstvenog loptastog oblika, koji može da se okreće za 360 stepeni, odnosno u svim smerovima - rekao je generalni direktor Centra za inovacije „Gudjir“ u Luksemburgu Karlos Čipoliti.
Aktivna tehnologija omogućava pneumatiku da smanji opasnost od klizanja i zadrži siguran smer vožnje u rizičnim uslovima, kao što su poledica ili neočekivane prepreke na voznoj površini. Loptasti oblik obezbeđuje bočnu gipkost, što znači da vozilo može da zaobiđe prepreku bez promene smera vožnje. „Igl 360“ omogućava skretanje u svim smerovima, pa je jednostavnije i lakše parkiranje.
Bolja veza sa podlogom
U konceptualni pneumatik ugrađeni su senzori koji beleže stanje na putu, uključujući vremenske uslove i voznu površinu. Zahvaljujući tehnologiji „Gudjira“ za praćenje habanja gazećeg sloja i pritiska u pneumatiku, senzori beleže i poravnavaju habanje pneumatika i time omogućavaju veći broj pređenih kilometara.
Gazeći sloj pneumatika imitira šaru moždane kore, a višesmerni blokovi i kanali doprinose sigurnom kontaktu s podlogom. Pri oblikovanju dna kanala dizajneri „Gudjira“ ugledali su se na sunđer koji je u suvom stanju čvršći, a u mokrom mekši. Inovativna tekstura apsorbuje vodu na putu i centrifugalnom silom odvodi je s gazeće površine, čime smanjuje opasnost od akvaplaninga i obezbeđuje optimalne vozne karakteristike.
Iako je ideja zanimljiva, praktična primena veoma je daleko jer je potrebno stvoriti izuzetno veliku količinu struje i osmisliti celokupan sistem kontrole. Ipak, ništa nije nemoguće...
„Gudjir“ je razvio specijalne algoritme za kontrolu trakcije i bolje prianjanje.
U konceptualni pneumatik ugrađeni su senzori koji beleže stanje na putu, uključujući vremenske uslove i voznu površinu. Zahvaljujući tehnologiji „Gudjira“ za praćenje habanja gazećeg sloja i pritiska u pneumatiku, senzori beleže i poravnavaju habanje pneumatika i time omogućavaju veći broj pređenih kilometara.
Gazeći sloj pneumatika imitira šaru moždane kore, a višesmerni blokovi i kanali doprinose sigurnom kontaktu s podlogom. Pri oblikovanju dna kanala dizajneri „Gudjira“ ugledali su se na sunđer koji je u suvom stanju čvršći, a u mokrom mekši. Inovativna tekstura apsorbuje vodu na putu i centrifugalnom silom odvodi je s gazeće površine, čime smanjuje opasnost od akvaplaninga i obezbeđuje optimalne vozne karakteristike.
Iako je ideja zanimljiva, praktična primena veoma je daleko jer je potrebno stvoriti izuzetno veliku količinu struje i osmisliti celokupan sistem kontrole. Ipak, ništa nije nemoguće...
„Gudjir“ je razvio specijalne algoritme za kontrolu trakcije i bolje prianjanje.
Pametna guma
PREDSTAVLJEN NOVI PNEUKATIK „INTELIGRIP“
Na događaju „Ženeva posle Ženeve“ kod Kranja predstavljena je i prva generacija „Gudjirovog“ pneumatika namenjenog za autonomna vozila prve generacije, gde je važno dobijanje podataka o drugim vozilima, vozačima, pešacima. U „pametnim gradovima“ pneumatici kao što je „gudjir inteligrip“ imaće presudnu ulogu pri razmeni ključnih informacija u vožnji. Sposobnost pneumatika da detektuje mokru ili klizavu podlogu omogućava bolji odziv u krivini, skraćuje zaustavni put, poboljšava stabilnost...