Sramota prosvetnih vlasti Srpske

OVA ISPOVEST JE ZAPALILA REGION Nemam zvučno prezime i zato sam uvek druga na konkursu!

Foto: Printscreen

Na konkursu za mesto pedagoga u osnovnoj školi "Aleksa Šantić" u Banjaluci, na kojem je prvo mesto osvojila snaja predsednika Narodne skupštine Republike Srpske Nedeljka Čubrilovića, konkurisala je i Zorica Sejmanović, koja je u otvorenom pismu zatražila objašnjenje zašto je uvek druga na konkursima i kako uvek neko dobije bolje ocjene na testu iako je ona završila studije s prosekom 9,57.

JA SAM "DRUGA"

Dragi profesori, asistenti, moje buduće kolege i njihovi roditelji, ljudi sa fakulteta, direktori osnovnih I srednjih škola u RS i Vi iz Ministarstva prosvete i kulture Republike Srpske,

Ja sam Zorica Sejmanović. Diplomirani pedagog. Druga. Uvek druga.

Drugi u našem društvu definitivno znači biti najbolji po svakom osnovu, ali NEMATE nikoga da pozove telefonom za vas ili da pošalje buket nekog uvoznog cveća sa ceduljicom.

Ja sam ona što je u julu očistila prvu godinu, pa tako nizala i svaku sledeću u roku. Ja sam ona koju ste Vi iz Ministarstva stipendirali tokom studija u kategoriji uspešnih studenata. Ja sam ona kojoj ste do sada 36 puta na kraju ispita rekli da je "izuzetno-odlična" i u indeks upisali 10. Prosek ocjena 9,57. Ja sam ona koja u toku svog četvorogodišnjeg studiranja NIKADA nije pala ni na jednom ispitu!

Ja sam ona koje je na rang listi prilikom upisa na fakultet bila treća. I sve četiri godine studiranja bila na budžetu.
Ja sam ona koje je uvek govorila javno svoje mišljenje, tako je i danas.

Ja jedino NISAM neko ko ima zvučno prezime.

Foto: Printscreen YouTube
Posao za koji je konkurisala Zorica dobila je snaja Nedeljka Čubrilovića, predsednika Skupštine Republike Srpske (Foto: Printscreen YouTube)

Nakon fakulteta su neki drugi procenjivali i ocenjivali moje kompetencije. Evo upravo danas sam dobila jednu u nizu takvih procena. Ova me je pogodila nešto više nego ostale. Valjda zato što ste mi Vi tokom čitavog studiranja govorili da sam kvalitetna i perspektivna. Po ne znam koji put mi kažu da se nisam dobro pokazala na intervjuu te me iz tog razloga stavljaju na drugo mesto i primaju "bolju".

Pozivam Ministra prosvete i kulture i sve nadležne i kompetentne ljude da mi daju odgovore na sledeća pitanja. Situacija je sledeća:

Konkurs koji je objavljen u Glasu Srpske 25.maja 2016. za popunu radnog mesta pedagog u JU Osnovna škola "Aleksa Šantić" u Banjoj Luci jasno je glasio da se u radni odnos prima pedagog-pripravnik. Na testiranju i anketiranju su se pojavili kandidati koji imaju položen stručni ispit za rad u vaspitno-obrazovnom procesu. Želim da mi objasnite kako je moguće da ti kandididati budu prisutni na testiranju i anketiranju? Na osnovu kojih kriterijuma? Iznad kojih pravila, ako je Zakonom o radu definisano da je pripravnik svako lice koje prvi put zasniva radni odnos u struci?

Zatim, sumnjam u regularnost Vašeg testiranja i bodovanja mog testa. Želim da mi objasnite žašto sam na svako pitanje dobila minimalan broj bodova. Smatram da sam test uradila kvalitetno i da sam oštećena pri bodovanju. Znate li vi da se literatura koju sam ja procitala meri desetinama kg i meri metrima? Kako mi možete reći da nisam pisala definicije vama omiljenog autora? Kako se možete braniti ćutanjem u prebacivati odgovornost sa jednih na druge?

Foto: Printscreen YouTube
OŠ "Aleksa Šantić" u Banjaluci, gde nema mesta za stručnjaka koji je završio fakultet s prosekom 9,57 (Foto: Printscreen YouTube)

Takođe, pitam zašto se u komisiji za bodovanje kandidata nije našao neko od stručnih saradnika u školi? Da li je moguća subjektivna procena samo od tri profesora razredne nastave?

Na intervju sam dobila samo 3 boda. Želim da mi obrazložite zbog čega? Koji su to kriterijumi subjektivne procene kandidata? Da li sam previše "treptala očima"?!? Takođe, svim kandidatima ste postavljali ista pitanja koja su stavovi i mišljenja (prvo pitanje je da kandidat predstavi sebe; drugo: da kaže koje su to osobine koje bi trebao da ima svaki dobar pedagog; i treće: šta sam ja to tokom studiranja najviše naučila, šta bih istakla?).

Gde sam ja to pogrešila u svojim odgovorima? Nemate pravo da jednom pripravniku bez dana radnog iskustva, a pri tome ste samo delimično zapisali moje odgovore (prigovor!) na neki papirić, stavite kao zamerku da sam previše "knjiški" odgovarala. Pa kako drugačije da odgovaram, ja sam PRIPRAVNIK, juče izašla iz školskih klupa. Zar može iz mene da progovara iskustvo?

Kako je moguće da jedan student sa prosekom ocjena 9,57 koji je 36 puta od strane svojih profesora ocenjen ocenom odličan-izuzetan (10) dobije samo 3 boda na intervjuu? Kako je moguće da isti taj student tako "loše" uradi test?

Ko je nadležan i kompetentan da imenuje komisiju za izbor kandidata koja je "oborila" ocene 36 prof. dr Filozofskog fakulteta u Banjoj Luci.

Kako je moguće da se u radni odnos primi neko ko se nalazi na evidenci zaavoda za zapošljavenje kraće od mene?

Kako, kako, kako…. koliko i radi koga još ovo treba da traje, pitam Vas sve zajedno?

Meni nije dosadilo da tražim priliku da pokažem koliko vredim. Mislim da nikad ni neće. Ne bojte se za mene, ovakvi kao ja ne odustaju! Znate da sam ja dovoljno sposobna, da u životu sigurno neću propasti. A Vama želim da bar jednom u životu budete drugi jer samo tad ćemo govoriti istim jezikom!

Vaša DRUGA

Zorica Sejmanović

(atv.bl)