Nemački ADAC klub (Nemački auto-klub) koji ima 20.000.000 članova, upozorio je sve članove na svojoj zvaničnoj stranici da ih kroz Srbiju vrebaju pirati koji se predstavljaju kao njihovi partneri! ADAC u sledećoj fazi preporučuje izbegavanje Koridora 10.
- Prevaranti se predstavljaju kao saradnici ADAC-a i pokušavaju da od žrtava nezgoda na putu izvuku novac. Turisti u Mađarskoj i Srbiji bi u slučaju saobraćajne nezgode na putu trebalo da budu obazrivi. Prevaranti se predstavljaju kao ADAC-pomagači prilikom auto-nezgoda na putu, kako bi od vozača koji imaju nezgodu na putu sa vozilom izvukli novac - navodi se u saopštenju ADAC-a.U nastavku se pojašnjava ovo upozorenje.
Prevaranti sa ADAC logom
- Jer mi samo u severnoj Italiji i na hrvatskom poluostrvu Istra imamo angažovana svoja vozila i svoje osoblje sa obeležjem ADAC kluba. Vozila prevaranata su uglavnom markantno žuta i imaju čak ispisan i ADAC-logo. Sami vozači se predstavljaju kao "Zlatni anđeli". Zbog toga prevara na prvi pogled nije uočljiva. Vozači bi, međutim, trebali da budu skeptični, ako pomoć u inostranstvu - osim u Severnoj Italiji i Hrvatskoj - usledi sa prividno pravim ADAC-vozilom, a ne sa ugovornim partnerom - dodaje se u saopštenju. Sledi preporuka kako da vozači reaguju.
Koriste ometače telefona
- Savetujemo da u slučaju nezgode u načelu prvo kontaktirate broj broj +49 89 22 22 22 za pomoć u inostranstvu. Nadležna stanica za hitne pozive u inostranstvu angažovaće tada lokalnog partnera ili šlep-službu. Vozač šlep-službe koji je dobio nalog uvek zna ime i članski broj osobe koja traži pomoć i na taj način može da se identifikuje kao vršilac usluge ADAC-a. Vozači bi posebno trebalo da budu oprezni ako se neposredno posle nezgode zaustavi šlep-vozilo i ponudi pomoć. U takvom slučaju preporuka je da se nastala šteta/kvar prvo prijavi stanici za pomoć u inostranstvu i da se sačekaju dalje instrukcije. Ukoliko nije moguće ostvariti telefonsku vezu sa ADAC-om putem mobilnog telefona preporuka je da svoje vozilo zaključate i da se udaljite od njega nekoliko metara. Prevaratni u svoja vozila za šlepovanje često ugrađuju elektronske ometače, koji prekidaju telefonsku mrežu - dodaje se u saopštenju ADAC-a.
Podsetimo AMSS godinu dana unazad upozorava na ovaj problem. Sem toga, preporuka ADAC-a za obilaženje Srbije, mogla bi da izazove gubitke od nekoliko stotina miliona evra, koje država naplaćuje za akcize za gorivo, putarinu kroz Srbiju i ostale troškove.
Ovako izgleda upozorenje ADAC-a