Svi znamo šta je Jutjub. Koristimo ga gotovo svakodnevno, zato i beleži milijarde poseta i milione korisnika koji doprinose tome da ova mreža i dalje postoji.
Sigurni smo da ste i sami deo ove zajednice i svega što ona ima da ponudi – edukacije, zabave, kulture, vesti ili nečega drugog čega se setite, a što može da se pretoči u video-sadržaj.
Imajući u vidu ogroman broj ljudi koji ga koristi, bilo je neminovno da Jutjub počne da koristi svoj potencijal za marketinške svrhe. S obzirom na to da je reč o Guglovom servisu, odnosno o mreži koja je u vlasništvu ovog magnata i funkcioniše po istim pravilima, većina načina za ostvarivanje profita poticala je upravo iz tih izvora.
U početku smo najviše imali prilike da viđamo Guglove oglase koji su plasirani na različite delove stranice, a zatim su počeli da se pojavljuju manji baneri u vidu sličica na samom video-sadržaju. Međutim, ono što je postalo najzapaženije i što najviše nalikuje tradicionalnom obliku reklamiranja jesu takozvani oglasi pre emitovanja sadržaja na Jutjubu (prerol), odnosno reklame koje vam se u vidu video-snimka emituju pre nego što počne ono što ste prvobitno želeli da gledate. Na vama je izbor – hoćete li ih pogledati do kraja ili ćete ih preskočiti.
Uradili smo analizu ove vrste oglasa i razgovarali smo sa stručnjacima za digitalni marketing s InternetAcademy i pripremili nekoliko saveta, kako biste se upoznali s činjenicama i sami procenili da li je ovaj vid oglašavanja uspešan i šta ga može učiniti još boljim.
Zašto baš video-forma?
Tendencija da se na internet postavljaju i gledaju video-sadržaji sada beleži najveći rast. Imajući to u vidu, prirodno je da se odlučite za oglašavanje upravo ovim putem. Ljudi su postali daleko vizuelno svesniji nego ranije i radije će se odlučiti da informaciju dobiju kroz fotografiju ili animaciju nego da je pročitaju kao tekst.
Upravo stoga, očekuje se da će ove i naredne godine ovaj vid promocije dostići vrhunac. Jutjub je prepoznao uzlaznu putanju popularnosti video-forme upravo po brojevima pregleda video-snimaka na ovom sajtu, koji raste iz dana u dan. Zato su se odlučili na vid oglašavanja koji će pružiti ljudima priliku da vide nešto zanimljivo i kreativno pre nego što počne da se prikazuje video-snimak koji su prvobitno izabrali. Umesto da čitate oglase i tražite dodatne informacije, možete pogledati kratku reklamu koja će vam na lep način predstaviti sve što bi moglo da vas zanima o datom proizvodu ili usluzi.
Da li reklama pre pregleda unapređuje prodaju?
Jedan od glavnih ciljeva ove vrste oglašavanja jeste unapređenje svesti o određenom brendu. Naravno, ovo kao krajnji cilj uvek ima porast profita, međutim to nije prva stvar za koju se vezujemo prilikom kreiranja ovakvih oglasa. Imajući u vidu njenu formu, odnosno činjenicu da gledalac može odgledati samo pet sekundi, pre nego što klikne na taster „Preskoči oglas”, oglašivači najčešće koriste ovaj kanal kako bi plasirali određene kratke sekvence u kojima se pojavljuje proizvod koji reklamiraju, kako bi ga ljudi postali svesni i možda poželeli da saznaju nešto više o njemu.
Drugi cilj ka kome se stremi jeste rast broja poseta samog veb-sajta proizvoda na kom korisnici mogu saznati sve što ih interesuje o brendu.
S kim se komunicira ovim putem?
S kime god želite. Proces odabiranja ciljne grupe je tako prefinjen da možete doći i do najmanje niše i preneti svoju poruku upravo njoj. Neke od opcija prema kojima razlikujete vrstu korisnika do koje će vaša poruka doći jesu i demografija, jezik, pol i interesovanja.
Ukoliko ste u modnoj industriji i želite da predstavite novu liniju proizvoda – ciljaćete žene koje su zainteresovane za modu i za konkretne brendove, koji vam čak mogu biti i konkurencija.
Na Jutjubu se do ovih podataka dolazi analizom video-sadržaja koje korisnici gledaju u tom trenutku. Na osnovu ovih istraživanja, formira se konkretna ciljna grupa kojoj se pušta vaša reklama.
Naravno, s ovakvom formom oglašavanja, kao i s drugima, treba biti oprezan kako ljudi ne bi stekli utisak da ih gušite. Ne opterećujte ih previše svojim reklamama, a čak i ako to radite, učinite to na kreativan način, tako da im bude zadovoljstvo da pogledaju vaš video-sadržaj.
Napravite dobru strategiju, unapred definišite kome se obraćate i formirajte celu ideju tako da svi uživaju u vašoj reklami. Ako mislite da vam je potrebno još iskustva ili informacija, možete upisati kratku obuku u trajanju od jedne godine na InternetAcademy i smeru Digitalni marketing, gde ćete imati priliku da iz prve ruke saznate kako ovo funkcioniše i zašto se baš video-formi treba okrenuti u budućnosti marketinga.