Svet elektronske trgovine postaje vrlo konkurentno tržište, jer je vaša konkurencija samo na jedan klik daleko. Ako se kupcima ne dopadne vaša stranica, oni će jednostavno da pregledaju sledeći e-commerce sajt na kome mogu da kupe slične proizvode.
Ukoliko želite da steknete više kupaca i privučete pažnju, treba pre svega da se uverite da su vaše web stranice korisne i da pružaju kvalitetno korisničko iskustvo. Nije važno da li su vaše cene niske ili imate najbolje proizvode na tržištu – ako se kupci zbunjeno kreću kroz stranicu i ne mogu da pronađu ono što žele, napustiće je. To znači da morate da olakšate postupak kupovine i učinite ga što bržim i jednostavnijim. Pred vama su saveti koji vam u tome mogu pomoći.
1. Poziv na akciju i dugme „prijavite se”
Izbegavajte duge obrasce za prijavljivanje koji mogu da se protežu i na nekoliko stranica i kojima možete da oterate kupca i pre nego što se uspešno registrovao na vašoj prodavnici. Kao e-commerce sajt, vi zapravo ne morate da znate njihovu adresu, broj telefona, kojim poslom se bave i koliko imaju godina itd. I-mejl adresa i lozinka su sve što je potrebno.
Ne potcenjujte dugmad za poziv na akciju, jer će vam ona pomoći da izgradite veće stope konverzija i poboljšate upotrebljivost e-commerce web stranice. Proverite da li se pozivi na akciju dovoljno ističu i da li su dovoljno jasni.
Morate da razmišljate o veličini dugmića, boji, fontu, tekstu i pozicioniranju. Akcija mora da bude jasno definisana, a boja dugmeta treba da bude takva da se ističe u odnosu na pozadinu. Jezik takođe treba uzeti u obzir. Potrudite se da koristite IP adrese kako biste napravili prilagođene verzije svog poziva na akciju na osnovu lokacije korisnika.
2. Kupovina bez registracije
Jedna stvar koju onlajn kupci mrze jeste dug i mučan proces registracije pre nego što završe kupovinu. Da li ste razmišljali o tome da omogućite korisnicima da pregledaju vaše proizvode bez potrebe da se registruju, a onda ih nakon toga, ako žele da kupuju, pitate da se prijave kako bi sledeći put lakše kupovali?
Ovakva metoda je poznata kao metoda za povećanje prodaje (čak i do 300 miliona dolara), zadržavanje kupaca i smanjenje broja napuštanja punih korpi proizvoda po koje se nikada ne vrate.
3. Funkcija pretraživanja
Funkcija pretraživanja pomaže korisnicima da pronađu ono što traže, što im pruža više zadovoljstva u kupovini, a smanjuje frustracije. Niko ne želi da ide s jedne stranice na drugu, da pročita opis svakog proizvoda koji imate u onlajn trgovini samo da bi pronašao ono što traži.
Okvir za pretraživanje je obavezan za e-commerce sajtove koji imaju široku paletu proizvoda, a ako tu dodate i kategorije i mogućnost filtriranja, proces pretraživanja može da bude brži i kupci će lako pronaći ono što traže.
4. Navigacija
Pri naručivanju proizvoda kupci moraju da znaju gde se nalaze u njihovom procesu kupovine – koliko još koraka treba da izvrše do kraja. Bez putokaza koji ih vodi kroz ceo proces kupovine i omogućuje im orijentaciju kupci će lako odustati, jer mogu da pomisle da proces traje predugo i ko zna koliko još stvari treba da urade do kraja.
Osim toga, korišćenje ove vrste navigacije će pomoći korisnicima da se vrate na prethodni korak i isprave greške koje su napravili, a da pri tome ne moraju da rade sve iz početka ili odustaju od celog procesa.
5. Korpa
Nijedna e-commerce web stranica ne može da prođe bez odgovarajućeg upravljanja sadržajem i sigurnosnih sistema. Kupci treba da se osećaju sigurno kada kupuju proizvode na vašem sajtu. To znači da morate da ih uverite da je vaš sajt ugledna stranica koja ima sve potrebne funkcije za zaštitu privatnosti svojih korisnika.
Možete iskoristiti potvrde poverenja poput „Hacker Safe“ ili „Veri Sign“ i sličnih sertifikata koji će izgraditi poverenje klijenata i ponuditi veću sigurnost pri kupovini.
6. Predlozi povezanih proizvoda
Način na koji Amazon.com predlaže srodne predmete i proizvode, kao što su baterije, alati i periferne komponente kada kupac kupuje laptop, ne samo da će uštedeti vreme kupcima, već i pomažu u povećanju prihoda i zadržavanju kupaca na vašem e-commerce sajtu.
7. Skriveni troškovi
Kupci ne vole da kada pristanu na kupovinu proizvoda po određenoj ceni, u trenutku plaćanja saznaju da će ih koštati više zbog isporuke, poreza ili drugih troškova. Prikažite cene, poreze, troškove prevoza i slične dodatne naplate odmah, tako da kupci znaju konačni iznos pre nego što dođe do plaćanja. U suprotnom, može se desiti da odustanu od kupovine, ili još gore da se nikada ne vrate na vaš sajt.
Ako želite da steknete neophodna znanja o procesu kreiranja i vođenja e-prodavnice, njenom razvoju i povećanju obima prodaje, više o tome možete saznati na ovom obrazovnom programu iz elektronskog poslovanja.