Intenzivna obnova voznog parka

POJAČANJE ZA GRADSKI PREVOZ U NOVOM SADU: Promovisani novi zglobni autobusi

Foto: Slađana Stojanović

NOVI SAD - U Javnom gradskom saobraćajnom preduzeću „Novi Sad“ danas je promovisano 10 zglobnih autobusa, čime je nastavljena intenzivna obnova voznog parka.

- Ponosan sam i srećan što je nakon gotovo deceniju gradski prevoznik kupio nova zglobna vozila, tako da će Novosađani imati moderne i udobne autobuse. Oni su ekonomični i sa manjom potrošnjom, niskopodni, klimatizovani i imaju rampu za olakšan ulazak osobama sa invaliditetom - rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i zahvalio se kompaniji „Ikarbus“ koja je bila najbolji ponuđač.

Kako je dalje rekao Vučevič, da si autobusi izašli iz fabrike domaćeg proizvođača.

-Za prethodnih 18 meseci Javno gradsko saobraćajno preduzeće, što sredstavima iz kapitalnih investicija, što iz sopstvenih sredstava, uspelo je da kupi 35 autobusa“, naveo je gradonačelnik i dodao da se očekuje isporuka još devet novih solo autobusa. „Novi Sad ima najbolji javni prevoz u državi - ocenio je gradonačelnik.

Foto: Slađana Stojanović

Milan Stanivuković, direkor JGSP rekao je da obnovom voznog parka potvrđuju njihovu misiju da stalno idu napred, da ne staju, a sve sa jednim ciljem – da putnicima pruže krajnje udoban, funkcionalan i bezbedan prevoz.

Promociji su prisustvovali pored gradonačelnika, predsednik Skupštine grada Zdravko Jelušić, generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić, regionalni menadžer Inteza lizinga Bojan Erak, gradski sekretar za saobraćaj i puteve Aleksandar Kravić, načelnik Gradske uprave za saobraćaji puteve Đorđe Basarić i direktor JGSP „Novi Sad“ Milan Stanivuković sa saradnicima.

Foto: Slađana Stojanović

O autobusima

Novi autobusi su na dizel pogon, sa automatskim menjačem i imaju ANTIVANDAL sedišta sa lako tapaciranim sednim i naslonim delom, bez sunđera, tekstil je zalepljen direktno na podlogu. Materijal sa kojim su sedišta tapacirana otporan je na prinudno zapaljenje od strane putnika.Svako sedište na naslonom delu ima rukohvate.

Vozačko sedište treba da obezbedi minimalni zamor vozača tokom vožnje, tako da je ono pneumatski ogibljeno, ergonomski oblikovano sa obezbeđenim potrebnim geometrijskim podešavanjima i podešavanjima oscilatornih parametara sedišta u zavisnosti od težine vozača. U autobusima se nalazi poluotvorena vozačka kabina koja treba vozaču da pruža maksimalni komfor tokom vožnje.

Foto: Slađana Stojanović

Vozačko vetrobransko staklo izrađeno je iz dva dela po vertikali. Staklo na prednjem krilu prednjih vrata i bočno staklo do vozača imaju ugrađene grejače za odmagljivanje. Retrovizori su napravljeni tako da omogućuju potpunu preglednost vozaču.

(S. S.)