Važnost produktivne i funkcionalne web stranice ne može se potceniti ni na koji način, jer je to najbolji put za privlačenje pažnje ciljne publike.
Stoga, ako želite da razvijate web stranice koje će vašim klijentima ili vašoj kompaniji omogućiti da ispune zahteve ciljne publike i korisnika, u prvom redu je preporučljivo da krenete upravo od njih.
Postoji nekoliko načina na koje možete efikasno identifikovati svoju ciljnu publiku i odrediti šta je to što im treba i što žele. Pred vama su neki od saveta koji vam u tome mogu pomoći.
Koncentrišite se na dizajn koji žele korisnici, a ne vi
Prva stvar koju morate da saznate o svojoj ciljnoj publici jeste ko su oni. Šta sve rade? Koju vrstu muzike slušaju? Koje proizvode koriste? Koliko imaju godina? Odgovori na ova pitanja i još mnogo toga će vam pomoći da bolje razumete osobe koje će koristiti sajt koji dizajnirate.
Razumevanje tih pojedinaca pomaže vam da s lakoćom napravite dizajn za koji znate da će dobro komunicirati s korisnicima.
„Kao mlada dizajnerka, primetila sam da me interesuju web stranice koje su sjajno dizajnirane, s jasnom porukom i profesionalnim izgledom. Takođe, istina je da publiku ponekad nije uopšte briga za dizajn i za to da li stvari izgledaju čisto i profesionalno. Zvuči apsurdno, ali to je istina; morate da znate ko vam je publika“, navodi Kendra Gejns, mlada dizajnerka, za portal „Webdesignerdepot.com“.
Vaša web stranica nije namenjena svima
Bez obzira na to da li dizajnirate takozvane „brošure" web stranice (stranice koje jednostavno samo daju informacije) ili e-commerce web stranice, sve web stranice imaju jednu najvažniju svrhu, a to je komunikacija s publikom za koju je namenjena.
Ljudi ponekad misle da, samim tim što je preko interneta moguće lako doći do miliona ljudi, mogu jednostavno da ciljaju sve njih. Ali nije svako zainteresovan za vaš proizvod ili uslugu. Razmislite o tome da li ste nekada pretraživali internet kako biste pronašli lokalnu prodavnicu, pa ste usput kupili automobil, štampač i neke čarape. Verovatno niste.
Ova vrsta širokog ciljanja je retko kada delotvorna; u najmanju ruku, čak ako se uradi dobro, može da bude veoma skupo – možete prilično da omanete i da ispustite iz vida potencijalne kupce koji su zaista u potrazi za vašim proizvodom ili uslugom koje biste inače mogli da privučete s daleko manje napora i troškova.
Pokušajte da razmišljate kao korisnici
Nakon što ste sakupili sve podatke i smatrate da razumete svrhu web stranice i publiku, vreme je da počnete da se bavite dizajnom. Kao dizajner, morate da zapamtite i shvatite da imate tu moć da usmerite svoju publiku da gleda ono što vi želite.
U ovoj fazi, pokušajte da se stavite na mesto vaših korisnika. Razmislite o tome šta traže, koju stranu ekrana će prvo da pogledaju, gde bi kliknuli prvo, te kako bi se kretali na toj stranici. To će vam dati obilje podataka o tome šta su vam prioriteti. I ne zaboravite da to uradite opet nakon što izradite prvu verziju stranice. U samom procesu dizajniranja lako se može desiti da se vratite na vaše vlastite želje i potpuno zaboravite na potrebe korisnika, tako da dvostruka provera nikada nije loša ideja.
Osnove dizajna
Čak i ako dizajnirate vrlo specifično određene web stranice, to ne znači da treba da zaboravite neke od osnova. „Morate da nastavite da koristite sve što znate o dizajnu, ako želite da napravite efikasnu web stranicu“, navodi Kendra Gejns.
Jedna od fundamentalnih stvari koje uvek morate da imate na umu jeste vizuelna hijerarhija. U osnovi, neophodno je da stvorite hijerarhiju na osnovu spoznaje o tome šta je najviše, a šta najmanje važno.
Druga stvar je položaj. Vaš najvažniji vizuelni element – bilo da je to naslov ili slika, trebalo bi da bude iznad pogleda posetioca ili u nivou tog pogleda Ako ga ostavite ispod nivoa pogleda, posetioci mogu da ih previde.
Uz vizuelnu hijerarhiju, važno je da imate na umu raspored, balansiran izgled i dobre razmake. To su samo osnove koje će vam pomoći da imate neku vrstu reda i čistoće, šta god da dizajnirate. „Često želimo da impresioniramo ljude nečim novim i neviđenim, a zapravo nema potrebe za otkrivanjem tople vode. Jednostavnost je nekada najbolje rešenje“, navodi Gejnsova.
Koristite A / B testiranje
Kada ste objavili svoju web stranicu, vreme je da proverite da li ste doneli prave odluke. A odličan način da to učinite jeste da iskoristite neki od alata za A / B testiranja. Ova metoda sastoji se u izdavanju dve verzije vaše web stranice sa samo malom razlikom između njih.
Možete da, primera radi, testirate različite boje za dugmad, ili pozadine. Ili različite veličine fonta. Na taj način možete da proverite koji najbolje rade za vašu publiku. „Rezultate ćete možda čekati neko vreme, posebno kada su u pitanju nove web stranice, ali to čekanje veoma se isplati“, navodi Dajana Bejer, stručnjak za medije, za portal „Despreneur.com“.
Ako želite da savladate najnovije tehnike planiranja, izrade i implementacije web sajtova, kao i tehnike promocije kompanija na internetu, optimizacije sajtova i kreiranje oglasnih kampanja, više o tome možete saznati ovde.