Ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.
Ovaj "porez na luksuz" uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što biva, sve se završilo na pričama.
Novu epozodu ponovo je pokrenuo ministar rada Aleksandar Vulin. Rekao je da se mnogo polemiše koliko je uredba o registraciji po kubikaži isplativa i poštena i da se razmišlja o izmenama. Stav javnosti je da je Uredba nepravedna prema vlasnicima starih automobila velikih kubikaža, dok su nova vozila, sa modernim turbo-motorima malih zapremina ali velikih snaga, u potpunosti izostavljena.
Dodatni porezi na luksuzne i sportske automobile u većini zemalja je rešen ekološkom taksom, jer automobili sa snažnim motorima, bez obzira na godište, ne mogu da imaju malu emisiju štetnih gasova. Uvode se i subvencije za nabavku električnih automobila i automobila sa niskom emisijom ugljen-dioksida (CO2). U našoj zemlji takve subvencije ne postoje.
Od 2009. godine se registracija (odnosno takozvani porez na upotrebu automobila) obračunava na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko dve litre (2.001 "kubik") gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.000. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao "porez na luksuz".
(Blic)