MERCEDESOVE TEŠKE STRUJE: Kurir na svetskoj premijeri prvog električnog kamiona na svetu!

Novi kamion obezbeđuje efikasan prevoz 12,8 tona tereta uz nultu emisiju CO2, pa je idealan za velike gradove

Oblikovanje budućnosti teškog transporta u urbanim sredinama počinje iz kolevke automobila - Štutgarta. U glavnoj ulozi opet se našao „Mercedes“, koji je u prestonici nemačke savezne države Baden-Virtemberg promovisao svoj prvi kamion na struju, koji ima tri osovine i nosivost od 12,8 tona!
Kočnice ga pune... Ugrađen sistem koji puni strujom baterije prilikom usporavanja

Projekat je nazvan „Urban eTruck“ i urađen je na bazi dokazanog modela „antos“.S obzirom na to da je u finalnoj fazi razvoja, proizvođač ga je novinarima predstavio u maskirnoj šemi za prototipove. Medutim, mnogo je važnije šta se ispod te kamuflaže nalazi, a to je vrhunska tehnologija, koja klasične motore šalje u prošlost i uz nultu emisiju ugljen-dioksida omogućava prevoz tona tereta.

- Električni pogon u kamionima doskora je imao veoma ograničenu primenu zbog velikih troškova i slabih performansi. Sada se stvari menjaju jer se troškovi znatno smanjuju, kao i vreme potrebno za punjenje baterija, dok su performanse mnogo bolje. Takođe, sve više ljudi živi u gradovima, to je globalni trend. Procena UN je da će do 2050. biti devet milijardi ljudi na Zemlji, od toga čak oko 70 odsto u urbanim sredinama. Zato je potrebno maksimalno smanjiti zagađenje i omogućiti kvalitetan, brz i isplativ transport robe i ostalih potrepština u gradovima. Upravo zato je i nastao naš novi kamion na električni pogon - kazali su u „Mercedesu“.
Spakovano... Baterije u sredini

Novitet pokreću dva elektromotora, koji pogone zadnju osovinu i oslobađaju ukupno oko 340 konja. Za „hranjenje“ tih motora zadužene su tri moćne litijum-jonske baterije kapaciteta 212 kWh, koje omogućavaju autonomiju od 200 km, što je u najvećem broju slučajeva dovoljno za dnevnu turu transporta po gradovima. Prazne baterije se, inače, pune za svega dva do tri sata pomoću u Evropi standardizovanog punjača od 100 kW. Kamion poseduje i regenerativni sistem kočenja, koji takođe puni baterije.
Premijera... Reporter Kurira u Štutgartu

Brz i nečujan
NAPREDNA KONFIGURACIJA

„Urban eTruck“ je gotovo nečujan i odlikuje ga izuzetno ponašanje u vožnji, koje ni po čemu ne zaostaje za verzijama „antosa“, koje pokreću dizel motori. Inače, maksimalna dozvoljena ukupna težina vozila i tereta iznosi 26 tona. Takođe, baterije su smeštene uzdužno unutar rama šasije i zaštićene su u slučaju sudara.