SVE ZA UNUKE: Zbog ajfona babe i dede u Crnoj Gori padaju u dužničko ropstvo!

Printscreen Google

PODGORICA - “Ne radi nigde, a ima ajfon! Kako?”, često se to pitaju u Crnoj Gori

Jedan od odgovora je: kupili mu baba ili deda od penzije na rate. Sociolozi kažu da su rate „omča oko vrata“ na koju stariji pristaju jer ne žele da njihove unuke i unuci oskudijevaju ili da se osećaju podređeno u odnosu na vršnjake.

Omladina dovede babu ili dedu u prodavnicu mobilnih telefona, kaže koji će mobilni telefon, uglavnom poslednje modele, što starijima i ne znači mnogo pošto se baš ne razumeju u savremenu tehniku, a cenu “prijave” tek kad treba da se potpiše ugovor o vraćanju rata. E tad im već nije dobro. To se desilo penzioneru Draganu kog je unuk „zakinuo“ za par stotina evra.

„Podigao sam potvrdu iz Fonda PIO o kupovini na rate, a unuk me je poveo u jednu od prodavnica da odaberemo telefon. Želeo sam da mu ga kupim jer je odličan i primeran učenik“, priča deda Dragan.

Nije ni slutio nije da će ovaj srednjoškolac odabrati jedan od novijih i skupljih pametih telefona.

„Ja koristim onaj na tipke i mislio sam da telefon neće biti skuplji od 50 evra “, dodaje ovaj penzioner.

Nije naravno unuku mogao da kaže ne, ali umalo ga nije "strefilo srce" kada mu je prodavačica saopštila cenu.

„Nisam mogao da odustanem, i nisam mogao pred svima da vratim telefon u izlog“, nastavlja Dragan.

Kako se obavezao na ugovor od dve godine, kaže da mu nikakva kupovina neće više pasti na pamet.

„Na rate nikad više, da otplatim ovo i završio sam i sa ratama i sa mobilnim telefonima“, zaključuje deda i dodao da je unuku oprošteno ali nije zaboravljeno.

Da omladina koja preko baka i dedova kupuje telefone najčešće cilja na najsuplje, potvrdila nam je i radnica u jednoj od radnji u kojima se prodaju mobilni telefoni, Jelena.

"Crnogorsko drustvo je ušlo je u tu fazu konzumerizma koji sa svojim marketiškim smicalicama ulazi u strukture društva kojima je lako maniplisati. Kad se uđe u kupovine na rate, u kojima, kao nema kamate to je kao ulazak u začarani krug iz kojeg nema izlaska", smatra sociolog Srđan Vukadinović.

"Danas su markirane stvari pomodnost crnogorskog društva. Ljudima je mnogo bitnija marka nego da li im to poboljšava kvalitet života. A i stariji će pomoći unuka ili unuku da ne oskudjevaju i da ne osjete podređenost u odnosu na vršnjake", dodaje Vukadinović.

(CdM)