DOBRE VESTI IZ MINISTARSTVA PROSVETE: Besplatni udžbenici za 45.000 đaka

Dragan Kadić/Ilustracija

Besplatne udžbenike za školsku 2016/17. godinu dobiće oko 45.000 učenika osnovnih škola, izjavio je danas pomoćnik ministra prosvete Milovan Šuvakov, navodeći da je u toku javna nabavka udžbenika.

On je rekao da su besplatni udžbenici od prošlog avgusta zakonska kategorija, te da pravo na njih imaju učenici iz porodica koje su primaoci socijalne pomoći.

Govoreći o polovnim udžbenicima, Šuvakov je rekao da je njihovo korišćenje dozvoljeno i da o tome ne odlučuju škole ni nastavnici, već roditelji.

"Naravno da udžbenici mogu ponovo da se koriste i da se nasleđuju. To nije odluka koju donosi škola niti nastavnik, škola bira udžbenik, a na roditelju je kako će do njega doći", rekao je Šuvakov i dodao da je ideja novog zakona, donetog u avgustu prošle godine, da se izbor udžbenika radi na više godina, upravo kako bi se pospešilo nasleđivanje i smanjio udar na roditeljski budžet.

Prema njegovim rečima, škole su se sada opredeljivale koji deo udžbeničkog kompleta je obavezan, a koji nije, tako da je u proseku oko 20 odsto manje stvari koje treba kupiti.

"To je neka ušteda koja je vidljiva u ovom momentu", rekao je Ssuvakov i dodao da su saveti roditelja konsultovani kada su se birali udžbenici, te da su oni mogli da utiču na izbor, ali je istakao da su u Ministarstvu svesni da se glas roditelja nedovoljno čuje.

"Baš kao što je novi ministar i najavio, u narednom periodu će u obrazovnom procesu roditelji biti više pitani", rekao je Šuvakov.

Maksimalna cena paketa knjiga nije realna za predstojeću školsku godinu, rekao je Šuvakov, uz napomenu da je u izradi Nacrt pravilnika o maksimalnoj ceni udžebnika, koji se, kako je objasnio, odnosi na udžbenike koji se rade po novim standardima.

Komentarišući apel PKS da se spreči ulična prodaja knjiga, pomoćnih ministra prosvete kaže da je jasno da je to u interesu izdavaca, ali da se mora misliti i na roditelje.

"Pomoć PKS očekujemo u nabavci priručnika za sređne stručne škole. Tu jako loše stojimo, a to je važna tema i u kontekstu uvođenja dualnog obrazovanja", zaključio je Šuvakov.