Za konačno iskorenjivanje ove paradoksalne prakse potrebno je vremena. Dugo se radilo na zakonu, a sad ga treba implementirati, istakla je nova ministarka Ana Brnabić
Skoro tri meseca se navršilo od početka primene Zakona o opštem upravnom postupku (ZUP), a na šalterima nam i dalje traže dokumenta koja službenici moraju sami da pribave.
Kurir je nedavno pisao baš o ovom, možemo reći, više nego sramotnom porazu države, jer je birokratska aparatura u Srbiji izgleda i dalje nedodirljiva. Administracija koči sve što se usporiti može. Građanima se i dalje više isplati da sami po raznoraznim institucijama pribave sva potrebna dokumenta, umesto da čekaju da službe međusobno razmene podatke.
- Za konačno iskorenjivanje ove paradoksalne prakse potrebno je još nekoliko meseci rada - navela je ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić, koja je nasledila resor od Kori Udovički.
Upitana gde je zapelo i zašto ideja o razmeni podataka među institucijama nije zaživela i u praksi, ministarka Brnabić podvlači da je proces „veoma složen“.
- Elektronska uprava je jedan od prioriteta ove vlade. Ono što je prethodna vlada dobro uradila jeste usvajanje Zakona o opštem upravnom postupku. Dugo se radilo na tom zakonu, i to je više od 50 odsto posla, a sada ga treba uspešno implementirati - istakla je Brnabićeva.
Ona kaže da bi trebalo omogućiti kompatibilnost elektronskih servisa kako bi državni službenici mogli međusobno lakše da komuniciraju.
- Mnogo podataka je i dalje takoreći na papiru, a veliki je posao da se oni prebace u elektronsku formu - dodala je ministarka.
Ivan Radak, savetnik u Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED), istakao je da „institucije i dalje koriste maksimalan rok da prikupe podatke za svakog građanina i da obrade zahtev“.
R. Kantar
Administracija
OVO I DALJE TRAŽE, A NE BI SMELI
Izvode iz matične knjige rođenih i venčanih
Potvrdu o državljanstvu i prebivalištu
Rešenje o porezu
Ugovor o zakupu i o kupovini nepokretnosti
Izvod o katastarskim prihodima