SERBIJAN ČOPER, ALI BICIKL: Pogledajte šta je napravio fan dvotočkaša iz Mataruške Banje!

Predrag Gajic

Prva epizoda popularne serije „Ameriken čoper“ probudila je u Dušanu Miljkoviću iz Mataruške Banje ideju da napravi svoje čudovište na dva točka, ali za razliku od grmljavine iz auspuha motocikala porodice Tatul, Duletov čoper proizvodi zvuk - okretanja pedala!

Duletu, popularnom Dućeru, trebalo je mnogo vremena da ideju o izradi najneobičnijeg bicikla na ovim prostorima sprovede u delo. Iako je ceo život biciklista i takmičar, a vešt je i u obradi metala, ponosno je seo i provozao svog ljubimca tek posle nekoliko godina mukotrpnog rada. A tu je bilo svega i svačega.

Hteo da napravi motor

- Zapravo sam planirao da napravim pravi motocikl čoper, ali sam ubrzo shvatio da je to iz raznih razloga skoro nemoguća misija. Doduše, napravio sam „pokušaj“ prednje viljuške, koja je ležala u radionici pet godina. Sređujući radionicu, pronašao sam je i sinula mi je ideja o ludom biciklu - priča nam Dušan.
Predrag Gajic 

Iako se bavi izradom i servisom bicikala, iskustva o takvoj vrsti dvotočkaša uopšte nije imao. Samo on zna koliko je vremena proveo na internetu prikupljajući podatke, konsultovao se sa prijateljima i na kraju je krenuo od točkova!
- Pa da, napravio sam prednji točak, standardnih 26 inča, ali je tri puta širi. Zadnji sam pozajmio od motocikla „aprilije“, ima 17 inča sa pripadajućom gumom širine 180 mm. Kako sad napraviti ram, zapitao sam se. Postavio sam točkove na rastojanje od 220 centimetara, uzeo karton i markere i pustio maštu na veselje... Čini mi se da sam sve epizode „Amerikan čopera“ koje sam odgledao pretvorio u ovaj ram. Tako je zvezda rođena.
Predrag Gajic 

Ali tu nije bio kraj mukama, za koje uz osmeh kaže da bi njihovo opisivanje predugo trajalo.
- Reći ću samo da sam uložio 300 radnih sati. Pošto svaki čoper ima svoju temu, ovaj moj je omaž lovcu iz Drugog svetskog rata sa čuvenom ajkulom na prednjem delu. Tako je naziv bicikla „dućero P-40B“. Ovo „dućero“ je dugogodišnja želja za sopstvenim brendom, a konačno mi se ukazala prilika da taj naziv stavim na nešto što sam napravio sopstvenim rukama. Pokušaću da zapadni stil prenesem na naše podneblje koliko je to moguće.

U krivini kao čoper

Gde god da se pojavi sa svojom „ajkulom“, izaziva pažnju i čuđenje. Reakcije su veoma pozitivne.
- Drago mi je zbog toga, ljudi mi često prilaze i postavljaju razna pitanja. Na ulici se okreću za mnom, što znači da je bicikl zaista prava pojava. Doduše, nije za neke daleke ture, ipak je težak 45 kilograma, ali mogu vam reći da u krivini imate osećaj da vozite pravi čoper - kaže Dušan Miljković, koji je u sličnom fazonu preuredio i svoj automobil „alfa romeo 145“.