BANJALUKA - Glavni istražilac Stručne komisije za vazduhoplovstvo Ministarstva saobraćaja i veza BiH, Omer Kulić, najavio je da će uzroci avionske nesreće, u kojoj je 20. maja poginulo pet mladih Banjalučana, biti poznati za desetak dana.
"Veštačenje motora aviona još traje jer se moraju uraditi dodatne analize. Izuzeli smo oko 150 kilograma dokumentacije vezane za plovidbenost aviona cesna 182 i njegovo servisiranje, koja se odnosi na proteklih pet godina i ja sada treba to sve da pročitam i utvrdim povezanost. Dakle, tačni uzroci neće biti poznati uskoro", objasnio je Kulić u izjavi za banjalučke Nezavisne novine.
On je kazao da su sve informacije vezane za tu tragediju spekulacije osim onog što on izjavi.
Juče je saopšteno da je avionu koji se srušio isticala registracija, kao i da je poslednji servis urađen u firmi "Gas aviation servis" d.o.o. u Smederevskoj Palanci.
Avion tipa cesna srušio se u nedelju oko 13 sati na trkačkoj stazi u Zalužanima, samo dva minuta nakon poletanja.
U avionu su se nalazili članovi Padobranskog kluba Banjaluka: pilot Alen Crnalić (24), zatim dugogodišnji instruktor padobranstva Nemanja Goronja (32), sportski padobranac Stefan Karanović (24), te tek punoletni padobranci kojima je ovo trebalo da bude prvi pravi skok: Nikola Stević i Srđan Kosić.
Goran Todić, instruktor modernog padobranstva i predsednik Aerokluba modernog padobranstva u BiH, optužio je predsednika Padobranskog kluba Banjaluka, Duška Grmušu, da je prećutao nekoliko incidenata koji su se dogodili tokom obuke padobranaca u Banjaluci, i da je snimke tih incidenata oduzimao još na aerodromu i nije dozvoljavao uvid u njih.
Incidenti se, kako je objasnio Todić, odnose na brojne povrede padobranaca tokom obuke, koje je, između ostalog, prouzrokovala i ogromna metalna stepenica zavarena za avion.
Grmuša je odgovorio da optužbe na njegov račun upućuju manipulanti koji, kako je rekao, pokušavaju da ušićare sitno na nesreći koja je zadesila klub i njegove članove.