Da li ste znali da prosečan korisnik društvenih mreža dnevno provede oko 100 minuta u aktivnostima na najpopularnijim platformama ovog tipa? Iako bi se mnogi složili da je to vreme moguće i te kako pametnije iskoristiti, aktivnosti na društvenim mrežama ne moraju uvek da budu čisto gubljenje vremena, već i odlična prilika za ostvarivanje visoke zarade.
Ogroman uticaj koji Facebook, Twitter, Instagram i druge društvene mreže imaju u poslednjoj deceniji doprineo je tome da oglašavanje na ovim platformama postane deo svake ozbiljnije marketinške kampanje. Community menadžeri koji promovišu brendove i zarađuju od vođenja kompanijskih profila u svom radu koriste razne trikove, a neki od njih mogu pomoći i vama da društvene mreže pretvorite u alat koji će vam donositi novac.
Istaknite najveće vrednosti brenda
Osnovni zadatak svakog community menadžera jeste da izgradi određeni brend i da njegove vrednosti što suptilnije predstavi korisnicima na društvenim mrežama, tako da ne budu svesni da se zapravo radi o reklami.
Sve ono što krasi proizvod ili uslugu koju promovišete trebalo bi da predstavite na način koji će biti interesantan publici. Prilikom kreiranja objava morate uvek voditi računa da ne narušite ugled kompanije, zato budite posebno oprezni prilikom postavljanja šaljivog sadržaja kojim želite da nasmejete korisnike.
Kopiranje i prilagođavanje tuđih postova, za koje ste ubeđeni da će naići na pozitivnu reakciju korisnika, neće vam doneti rezultat. Iako u početku na ovaj način možete da prikupite određeni broj pratilaca, vrlo brzo ćete im postati iritantni i dosadni.
Sa druge strane, kreiranjem jedinstvenog tekstualnog ili multimedijalnog sadržaja ostaćete upamćeni kod publike, što je i cilj ovakvih objava. Još jedna korisna stvar je što ćete na ovaj način uvek imati objave koje su aktuelne i korisne isključivo vašoj ciljnoj grupi.
Interesantan sadržaj podstiče interakciju
Objavljivanje sadržaja koji od pratilaca zahteva da reše zagonetku ili odgovore na neko drugo pitanje spada među najefikasnije postove. Ovakve objave podstiču korisnike društvenih mreža da se uključe u interakciju, ostave komentar ili lajk i tako vaš sadržaj učine vidljivijim za širu publiku. Ostavljanjem komentara, odnosno odgovora, publika će se osetiti bitnom, a vi ćete dobiti armiju angažovanih korisnika.
Jedna od najčešćih grešaka prilikom vođenja profila na nekoliko društvenih mreža jeste šerovanje sličnog sadržaja na različitim platformama. Korisnici društvenih mreža imaju drugačija očekivanja od Facebooka, Instagrama ili Twittera, i zato je važno da im kao iskusni community menadžeri ponudite specifičan sadržaj koji zadovoljava kriterijume platforme na kojoj je objavljen.
Kako da postanete community menadžer?
S obzirom da posao community menadžera nije samo nasumično kačenje slika i postova već ozbiljna „nauka” o tome kako privući što veći broj pratilaca na društvenim mrežama, za bavljenje ovim zanimanjem neophodno je da steknete kvalitetno obrazovanje.
Školovanjem po specijalnom programu za samo 12 meseci možete usvojiti veštine koje će vas učiniti kvalifikovanim community menadžerom spremnim da odgovori na sve zahteve tržišta. Kako društvene mreže imaju sve veći uticaj iz dana u dan, tako se i potreba za stručnjacima u oblasti online oglašavanja povećava. Ovakav razvoj situacije omogućava vam da uz korisna znanja brzo i lako dođete do odlično plaćenog posla community menadžera i započnete uspešnu karijeru.