BEOGRAD - Ista vlada.
Aktuelna koalicija je na izborima dobila dovoljnu većinu i sad mora da preuzme odgovornost za formiranje vlade, kaže Dragoljub Mićunović, predsednik Političkog saveta DS, u intervjuu Tanjugu. On smatra da u okviru te koalicije DS ima najveću odgovornost da iskoristi šansu koju je dobio i nastavi da vodi zemlju ka evropskim integracijama.
♦ Stiče se utisak da se odugovlači s procesom formiranja vlade.
- Važno je da svi razumeju neophodnost brzog rešenja pitanja vlade i pošto je to tako, a uz to nas i inostrani partneri vrlo požuruju, ne verujem da bi se bilo ko sad usudio da nekim velikim cenkanjem i dugim pregovaranjem to vreme gubi.
♦ Da li je moguća velika koalicija?
- Ona u ovom trenutku nije neophodna. Važno je da imamo vladu koja će se dogovoriti o principima i ciljevima i koja će izbeći nedostatke prethodne vlade, poput feudalizacije. To treba da bude tim koji će služiti određenim ciljevima, a oni su vrlo jasni. Verujem da će te ciljeve podeliti i drugi i da ćemo brzo moći da formiramo vladu.
♦ Ko će biti premijer?
- Boris Tadić treba da bude predsednik zajedničke vlade i da svoj politički kredibilitet, koji ima u zemlji i inostranstvu, iskoristi za ubrzanje integracija i pregovore sa EU. To bi bilo dobro rešenje, naravno, pod uslovom da ima podršku celoga koalicionog tima.
♦ Kako komentarišete izborne rezultate?
- Znam da je DS dobio glasove dobrim delom i zato što su drugi gori od njega, što ne treba da bude naša uteha. DS treba da uradi sve što može kako bi sebe uredio demokratski, funkcionalno i disciplinovano, a onda da to poštovanje demokratije i odgovornosti, u cilju ozdravljenja društva, prenosi na institucije koje su mu date na upravljanje.
(N. K.)
Prodaja političara
♦ Samo je SPS dobio više glasova na ovim izborima.
- I oni će morati dobro da razmisle o odnosu prema građanima i odgovornosti vlasti. Greška političara je što se udaljavaju od građana i zanemaruje direktan kontakt s njima, pa im preko televizije šalju lepe želje. Populizam je postao opšta forma političkog delovanja i nju primenjuju svi - od političara najrazvijenijih zemalja do poslednjeg balkanskog političara. Prevladao je osećaj da se mase demagogijom lako plene. Onda su se pojavili meštri marketinga kao glavne i najuticajnije ličnosti koje uspevaju da „prodaju“ određenog političara i njegovu priču da bi dobili što više glasova.