Sujeverje i okultizam vrlo su popularni u Srbiji, pa mnogi rešenje problema traže kod vračara. U magijskim obredima često se koriste materijali biološkog porekla kao što su krv, kost životinja, delovi sa leša, voda u kojoj su kupali nekoga ko je umro, ali i olovo.
Dr Tatjana Đorđević upozorava na direktne opasnosti po telesno zdravlje od rituala kojima se ljudi izlažu.
– Svaki laik, bez minimuma medicinskog znanja, može da zaključi koliko je ovo bezumno, jer ovi materijali mogu biti kontaminirani toksinima i mikrobiološkim agensima koji direktno oštećuju telesno i duševno zdravlje, kaže doktorka Đorđević za Oslobođenje.
Ona ukazuje i na opasne posledice kod rasprostranjenog obreda poznatijeg kao "salivanje strave". Na ovo se odlučuju roditelji koji imaju nemirnu decu ili čija deca pate od raznih strahova.
– Roditelji u svom neznanju tako žrtvuju svoju decu. U ovom obredu u vodu se baca topljeno olovo. Ali u dodiru rastopljenog metala s vodom nastaju olovni oksidi koji su veoma toksični i mogu da izazovu trovanje.
– Gatare preporučuju da se ova voda pije i olovo u jonizovanom obliku se deponuje u kostima umesto kalcijuma. U stanjima stresa olovo se pokreće i vezuje za hemoglobin umesto gvožđa što može izazvati teške hemolitične "olovne anemije", objašnjava Tatjana Đorđević.
Boreći se protiv ovog duhovnog zla, Crkva je na Sedmom vaseljenskom saboru ustanovila 61. pravilo u kojem se kaže:
– Svako ko opšti sa duhovima služitelj je satane, a svako ko im se obraća odlučuje se od crkve šest godina.
Grčki episkop Nikolaj (Protopapas) u svoj knjizi "Crkva i Magija" konstatuje da je magija uspela da se infiltrira u sve društvene slojeve, a u zapadnom svetu je uzdignuta na nivo religije.
Kako konstatuje ovaj vladika, ni u Grčkoj, pretežno pravoslavnoj zemlji, nije bolja situacija. Samo u Atini, prema zvaničnoj statistici, ordinira 2.000 vračara, a postoje i škole za magiju.