Ovo su sitnice koje treba da znate pre nego što pokrenete mali biznis

Pr

Iskustva su različita, ali svaki savet preduzetnika vam može biti od koristi kada svoj biznis počinjete od nule. Važno je da se ne vreme pripremite za moguće komplikacije, kao i da se potrudite da izbegnete greške koje su drugi pravili i samim tim utrete sebi put ka uspehu.

Predstavljamo vam pet sitnica koje treba da znate pre nego što pokrenete privatni biznis:

1. Ne potcenjujte poslovni plan

Biznis plan treba da vam pomogne da stignete do cilja u roku koji odredite, zato što upravo taj plan sadrži sve smernice koje su vam potrebne na putu. Sigurno već znate da je biznis plan jedan od najvažnijih koraka koje treba da napravite kad pokrećete biznis. Držite se akcione strategije i ostvarivaćete sve kratkoročne i dugoročne ciljeve.

2. Ako zaposlite prijatelje…

Kada ulazite u biznis radite samo najbolje za njegov razvoj, to znači da zapošljavate stručnjake čija će ekspertiza unaprediti vaše poslovanje i odvesti vas do ciljeva.

Kada angažujete buduće zaposlene, to treba da bude isključivo zbog njihovih kvalifikacija, pokušajte da izbegnete pristrasnost. Ali šta ako među prijateljima imate stručnjake za kojima tragate? S prijateljima se dobro družite privatno, međutim ko garantuje da ćete dobro funkcionisati i u poslu?

Razmislite da li je to vredno rizika. Ljudi su prepuni iznenađenja – možete se razočarati u radnu etiku ili u nešto sasvim drugo. Zato je najbolje da sačuvate prijateljske odnose, a kada je potrebno, bliske osobe pitate za savet ili neku preporuku.

4. Naučite sve o ciljevima i ostanite usredsređeni

Sada, kada ste počeli da razvijate ideju za biznis, pripazite se, jer lako možete zapasti u zamku neke nove ideje. Budite pažljivi da ne izgubite fokus. Ako neprestano menjate pravac, to će uticati na napredovanje posla. Za svaku novu ideju koja vam se učini interesantnom zaustavite se i razmislite kako se to uklapa u ono što želite da postignite.

5. Ne preterujte s popustima

Mlade kompanije često osećaju pritisak da treba da osmisle popust na usluge ili proizvode koje nude u nastojanju da privuku pažnju. Potrošači jesu prioritet, ali treba da im privučete pažnju i da ih zadržite. Zato je na početku bolje da im ponudite ono što za njih ima veću vrednost, nego trenutno niske cene.

Pre nego što rešite da postanete preduzetniik važno je da se pripremite. Zato se, pre svega, dobro informišite. Razgovarajte s ljudima koji su pre vas krenuli ovim putem i imaju iskustva. Ako ste u mogućnosti, obrazujte se za preduzetnika, jer upravo od toga zavisi koliko vremena će vam trebati da stignete do svojih ciljeva.