U ATELJE 212 STIŽE CRVENA: Obračun Lečića s kičom i šundom

Promo

Kultura postaje estrada i prisustvo neukusa je preveliko. Postoje predstave kao svetao primer da se mogu doseći umetničke visine, smatra glumac

Sezona premijera u godini u kojoj Atelje 212 proslavlja 60 godina postojanja nastavlja se u sredu veče izvođenjem drame „Crvena“ Džona Logana, u režiji Danila Marunovića.

Projekat je nastavak saradnje s festivalom Budva grad teatar, a bivšeg ministra kulture Branislava Lečića videćemo u ulozi velikog slikara Marka Rotka i mladog Marka Grabeža kao njegovog pomoćnika Kena.

Platna svuda po sceni

U maestralnoj scenografiji još jednog velikog slikara Dimitrija Popovića, koja dočarava čudesna crvena platna i atelje Marka Rotka, Lečić i Grabež doneće uzbudljivu, potresnu priču o jednom od možda poslednjih boraca za vrhunsku umetnost - Markusu Jakovljeviču Rotkoviču, Rusu jevrejskog porekla čija je porodica zbog progona emigrirala u Ameriku 1913. godine.
- Došlo je vreme da se mora govoriti o vrsti kulture koja postaje estrada i gde je prisustvo kiča preveliko. Postoje predstave kao svetao primer da se može doseći umetnička visina i zrače kao svetionik. Odnos prema kulturi mora da se promeni - kaže Lečić, koga brine što se gubi srednja klasa, koja je njen najveći konzument.
Damir Dervišagić 
Boris Mišković

David protiv Golijata

Glumac objašnjava da je za njega uloga slikara veoma važna.
- Nama je bio cilj da prikažemo sukob Davida i Golijata, konzumenta kulture visokog dometa i nekog ko se prepušta potrebama potrošačkog društva - zaključio je Lečić.

Predstava će nakon premijere biti na redovnom repertoaru Ateljea.

Budva grad teatar
FESTIVAL JE PRED GAŠENJEM

Boris Mišković iz Budva grad teatra nije optimista u vezi s budućnošću velikog festivala.
- Slavili smo 30 godina rada u veoma nedostojnim uslovima. Predstava je neka naša vrsta bunta. Grad teatar je pao na niske grane. Festival treba da se ukine ili vrati na staze stare slave - objasnio je Mišković.



LJ. R.