Ako na putu nema snega i leda, može se voziti i s letnjim gumama, ali ko garantuje da, dok ste na putu, neće pasti sneg ili se pojaviti poledica
Predviđene kazne su od 6.000 do 20.000 dinara za fizička lica, odnosno čak do 800.000 dinara za pravna lica. Istina, ako na putu nema snega i leda, može se voziti i s letnjim gumama, ali ko garantuje da, dok ste na putu, neće pasti sneg ili se pojaviti poledica.
Stvrdnu se lako
Zimske gume je, prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju, potrebno imati na vozilu od 1. novembra do 1. aprila. Međutim, propis je, kako kaže Petar Stakić s portala Polovni automobili, u nekoj meri fleksibilan jer omogućava vozačima da voze i s letnjim gumama ukoliko na putevima nema snega ili leda.
- Ipak, upotreba zimskih guma preporučuje se i kad je suvo i bez poledice ako su temperature niske jer letnje gume na niskim temperaturama imaju znatno lošije performanse od zimskih. Da tako narodski kažemo, stvrdnu se jer im je sastav drugačiji. Zimske gume bolje prianjaju na podlogu prilikom loših vremenskih uslova, kao što su sneg, led, kolovoz pun bara, imaju kraći zaustavni put i stabilnije su u krivinama - objašnjava Stakić.
Problemi s osiguranjem
On ističe da, iako je Pravilnik fleksibilan, ne može da predvidi vremenske okolnosti. To znači da svako može da krene na duži put s letnjim gumama kad su uslovi idealni, na primer, 12 stepeni, a onda se vreme promeni i dođu padavine, sneg ili znatan pad temperature.
- Onda upadate u problem jer gume odjednom ne odgovaraju uslovima i tada više nije problem samo što kršite zakon već ugožavate svoju i tuđu bezbednost. Ukoliko s letnjim gumama budete i učesnici u nekom udesu, možete imati problema sa osiguravajućim kućama, koje mogu dovesti u pitanje isplatu štete - upozorava Stakić.