Marković: Prekršajna prijava protiv ministra zdravlja

Boravkom u Danskoj na skupu o zdravstvu, tokom izborne kampanje, Stanković prekršio zakon, objasnila direktorka Agencije za borbu protiv korupcije Zorana Marković

BEOGRAD - Agencija za borbu protiv korupcije podnela je u ponedeljak prekršajnu prijavu protiv ministra zdravlja Zorana Stankovića zbog kršenja Zakona o Agenciji, izjavila je direktorka te institucije Zorana Marković.

Ona je objasnila da je boravkom u Danskoj na skupu o zdravstvu, tokom izborne kampanje, Stanković prekršio zakon, odnosno odredbu kojom se zabranjuje trošenje državnih resursa u stranačke svrhe i dodala da je na tom skupu ministar dao izjavu kao stranačka ličnost.

Marković je rekla da su jedina tri "iskakanja" tokom kampanja, osim posete Stankovića Danskoj, bili boravak lidera Demokratske stranke Borisa Tadića u Hanoveru i gradonačelnika Njujorka Rudolfa Đulijanija u Beogradu na poziv Srpske napredne stranke.

Prema njenim rečima, povodom posete Đulijanija se nastavlja postupak i Agencija traži odgovor ko je platio njegov boravak u Beogradu.

Marković je izjavila da je minula izborna kampanja bila skupa i da će procenu troškova kampanje Agencija dati tek pošto od partija dobije finansijske izveštaje.

"Kampanja je bila skupa, ali su stranke dobile izuzetno visoke iznose iz javnih izvora za kampanju i imale svoja sredstva koja su sakupile iz privatnih izvora", rekla je Marković i podsetila da sve političke stranke na zahtev Agencije moraju da dostave svu dokumentaciju i sve potpisane ugovore sa subjektima i institucijama koje su pružile usluge za vreme kampanje.

Marković je istakla da je država izdvojila oko osam milona evra iz budžeta za parlamentarne izbore, koji su podeljeni svim strankama, i da je taj iznos podeljen i predsedničkim kandidatama, kojih je bilo 12.

Marković je rekla i da su tokom kampanje partije koristile dosta štampanog materijala u odnosu na prethodni period, da je sada bilo manje masovnih skupova i konvencija, ali i više bilborda i reklama.

"Prebrojavali smo i vrste reklama, i reklame u elektronskim medijima, ali i bilborde", kazala je Marković.

Ona je navela da je kampanje, što se tiče stila, bila pristojnija od prethodnih, iako je bila kraća, dodajući da smatra da negativna kampanja nije prljava, i da je to vid legitimne kampanje.