Moje povlačenje nije stvar godina već i motivacije. Postojala je mogućnost da ostanem sa „sitroenom“ u timu Sebastijana Leba. Ali ne, sada želim nešto sasvim drugo
Posle finala WTCC sezone, koje će se dogoditi krajem novembra u Dohi, veliki mag Ivan Miler sići će s globalne turing scene.
Milera neće pamtiti samo kao rekordera po broju WTCC titula, pobeda, pol-pozicija, bodova, najbržih krugova i krugova provedenih u vođstvu, već i po nenadmašnoj sposobnosti kontrole automobila, veštine u kojoj mu nije bilo ravnog.
Tvoja odluka o povlačenju zatekla je ljubitelje turinga. Ima i onih koji misle da nema WTCC-a bez tebe. Kako si se rešio na takvu radikalnu odluku?
- Ne znam da li je to bilo neočekivano, ali meni je 47 godina, u jednom trenutku morate stati...
Ali Tarkvini ima 54!
- Istina, ali možda je Gabrijele izuzetniji od mene. Nije to samo pitanje godina već i motivacije i želje, a moja želja nije onakva kakva bi na ovom nivou morala da postoji. Moram da budem na 100%, ne na 80%. To je prvo, pitanje iskrenosti. A WTCC je postojao i pre mene, postojaće i posle mene.
Da li je bilo šanse da nastaviš u nekoj drugoj ekipi?
- Bilo je. Postojala je mogućnost s jednim drugim fabričkim timom, možda je bilo šanse sa „sitroenom“ u Lebovom timu. Ali ne, sada želim nešto drugo.
Nema šanse da se predomisliš, možda 2018?
- Ne, objavio sam to i više ne mogu natrag. Kad stanete, to je zauvek. Ja u ovom trenutku prestajem sa WTCC-om.
- Već 25 godina u ovo doba sezone ja razmišljam o sledećoj. Najzad ne moram da razmišljam. Slušam ljude koji mi iznose predloge. Samo ih slušam i možda ću se jednog jutra probuditi i kazati: „U redu, prihvatam ponudu“.
Na Motegiju nisi želeo da pobediš tako što će te Lopes propusti...
- Ja sam borac i ne želim tako da pobeđujem. Pečito je sam odlučio da učini tako. Ja sam to u prošlosti činio za neke vozače, neki su to činili za mene. To je zato što su auto-trke timski sport! Znao sam da će ljudi reći da mi treba da me neko propusti da bih pobedio. Odmah su mi pala na pamet sva s..nja koja će se pojaviti.
Kaješ li se što si se pridružio Sitroenu i što si sve godine iskustva i znanja uložio u tri titule drugog čoveka?
- Ne kajem se što sam dao svoj maksimum. Sitroen me je angažovao i platio me je da dam svoj maksimum. Da budem iskren, i morao sam da dam maksimum. Dakle - nema kajanja, jer sam ja radio svoj posao.
Da li ti je Sitroen predložio neku novu ulogu?
- Imam neke Sitroenove predloge, jer izgleda da su zadovoljni poslom koji sam za njih obavio. To je još jedna opcija koju imam. Odlučiću u decembru.
Od svih turing automobila (BMW, „audi“, „voksol“, „seat“, „ševi“, „sitroen“), kog ćeš se najradije sećati?
- Sećaću se svog sledećeg automobila! Ne želim da budem zagledan u prošlost. Počinje novi život i potražiću nove suvenire!
Uloga mentora
VREME JE DA SE MLADI POKAŽU
Kaži nam nešto više o ekipi „Ivan Miler rejsing“.
- Imam ga četiri godine, učestvujemo u tri discipline: Mitdžet, Francuski superturizam i LMP3. Vozili smo i Porše kup. U 2017 ćemo se fokusirati samo na LMP3, a s ostalim automobilima biću instruktor. To je lepa priča, staram se o mladim vozačima, to mi pomaže da ostanem mlad. A vreme je da se mladi pokažu.
JELENA-KATARINA MITROVIĆ