Društvo

BUNTOVNO PONAŠANJE DECE NAJVEĆA BRIGA: Savetnice roditeljskog telefona na štandu UNICEF

Foto: Unicef

BEOGRAD - Kako bi roditelji trebalo da reaguju kada je dete buntovno, kada ima napade besa ili kada kreće u vrtić ili školu? Na koji način mogu da ga zaštite od nasilja na društvenim mrežama? Šta bi trebalo da urade da ga podrže kada proživljava prvu neuzvraćenu ljubav?

Ovo su samo neka od pitanja koja su posetioci UNICEF-ovog štanda danas mogli da postave savetnicama „Roditeljskog telefona“ koji je, od maja ove godine, aktivan na broju 0800 007 000 svakog dana, osim ponedeljka, od 17 do 20 časova.

„Zadovoljstvo nam je što smo danas bili u prilici da, na UNICEF-ovom štandu, razgovaramo sa građanima i da ih podstaknemo da koriste uslugu „Roditeljski telefon“ koja im obezbeđuje stručne, pouzdane i besplatne savete o svim pitanjima koja se tiču roditeljstva. Svaki roditelj želi najbolje za svoje dete. Ali, oni se često suočavaju sa brojnim dilemama - kako da se postave u situaciji kada je dete buntovno u mlađem uzrastu, ili kada pokazuje otpor prema autoritetu u periodu adolescencije. Roditelji vrlo često nemaju nikoga s kim mogu da podele svoje
brige i dileme, i da se posavetuju. Zato je „Roditeljski telefon“ pravo mesto da zatraže savet i pronađu rešenje“, kaže Mirijana Marković, savetnica iz „Roditeljskog telefona“, i dodaje:

" Drago nam je što smo danas mogli da razgovaramo upravo sa građanima koji su svojim donacijama podržali uspostavljanje ovog servisa“.

Kroz telefonska savetovanja, ali i tokom današnjeg druženja sa roditeljima, najviše se govorilo o buntovnom ponašanju dece, bežanju sa časova ili gubljenju već uspostavljenih navika. Međutim, intenzivne društvene promene donose nove izazove i otvaraju veoma ozbiljne teme, poput digitalnog ili vršnjačkog nasilja. Pomoć i podršku i za ove teme pružaju savetnice „Roditeljskog telefona“.

Foto: Unicef

Jadranka Milanović, predstavnica UNICEF-a za komunikacije pozvala je ovom prilikom građane da se ne ustručavaju da pozovu broj 0800 007 000 i zatraže savet stručnjaka.

„Roditeljstvo je izvor sreće, ali donosi i brojne izazove. Zato je roditeljima često potrebna podrška i savet stručnjaka kako da reše problem ili pomognu detetu da promeni ponašanje. „Roditeljski telefon“ je jedna od novih usluga koja se već pokazala efikasnom, jer je besplatna i anonimna, i daje individualizovanu podršku roditeljima i starateljima. Zahvaljujem savetnicima na spremnosti da zajedno sa našim predstavnicima koji svakodnevno rade na regrutovanju redovnih donatora za programe UNICEF-a u Srbiji, u TC Mercator promovišu ovu važnu uslugu u našoj zemljii“, istakla je Jadranka Milanović.

Uslugu „Roditeljski telefon“ je pre šest meseci uspostavio Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine, u strateškom partnerstvu sa UNICEF-om, uz podršku Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i kompanije „Telekom Srbija“. „Roditeljski telefon“ okuplja 25 savetnica, iskusnih stručnjaka, specijalno obučenih za telefonsko direktivno savetovanje.

(Foto: Unicef/Promo)