Pitanje koje muči mnoge

U čemu je tajna velikih zarada popularnih blogera?

Foto: Promo

Blogovanje, zanimanje o kom se danas kod nas mnogo govori, ali se malo zna, postalo je popularno preko noći.

U svetu je pisanje blogova procvat doživelo davne 1999. godine, kada su na internetu počeli da niču sajtovi poput Open Diary, Live Journal, Pitas.com, Blogger. com, dok je kod nas o tome počelo da se govori kao o poslu tek u poslednjih nekoliko godina, kada je jedna od najpoznatijih srpskih blogerki Zorana Jovanović, poznatija kao Zorannah, dospela u žižu javnosti zbog svoje popularnosti i velike zarade do koje, kako mnogi misle, lako dolazi.

Ali da li je baš sve tako?

Zarada popularnih blogera – tema koja sve zanima

Baš kao i u svakoj drugoj profesiji, i u blogovanju se zarade razlikuju od osobe do osobe, zato je nezahvalno govoriti o zaradama koje blogeri stiču. Ali svakako se mnogi od njih i te kako razlikuju, i po uspehu i po plati.

Majkl Arington je jedan od najbolje plaćenih blogera na svetu, koji mesečno zaradi i do 755.000 evra. Da, dobro ste čuli. Ako ste zaljubljenik u tehnologiju, onda je njegov sajt TechCrunch idealno mesto za vas, jer obiluje najsvežijim novostima iz sveta tehnologije, kojih je iz minuta u minut sve više (toliko je ažuran u postavljanju objava).

Naravno, Majkl, kao i svi blogeri današnjice, do zarade nisu došli tako lako.

Kako do novca u svetu blogovanja?

Postoji više načina.

Kvalitetan sadržaj koji treba da ponudite publici je broj jedan, jer niko neće želeti da se vrati na vaš blog ako ga prvi put niste privukli i pokazali mu da je baš vaš digitalni kutak vredan njegove pažnje.

Da bi došli do onoga gde su danas, blogeri su morali da donesu važnu životnu odluku – da javnosti izlože svoj život na tacni i obavežu se na kontinuiran rad. Ali ovo nije dovoljno, jer ni najpopularniji od njih nisu svoj uspeh postigli preko noći.

Pored kvalitetnog sadržaja, brojnost publike koja čita njihov blog je od presudnog značaja. Zato se blogeri trude da kreiraju naloge na svim društvenim mrežama kako bi došli do što brojnije publike.

I pored mnogih plaćenih pokušaja da pridobiju publiku, blogeri retko kada nešto dugotrajnije postignu na taj način, jer je kvalitetan sadržaj presudan za njihov uspeh.

Koje teme publika najviše voli?

Blogovi obrađuju razne teme – tehnologiju, sport, muziku, filmsku i pozorišnu umetnost, lepotu, oblačenje, putovanja, životni stil (lifestyle), hranu… Ali neke od ovih tema izazivaju veće interesovanje od drugih.

Jedna od takvih tema je i hrana. Ljudi jednostavno uživaju u traženju idealnih recepata za svoje čorbe, kolače, pite, paste, kroasane… Sajt Rabbut.com piše da se svakog dana pokrene jedan novi blog o hrani. Bilo da je reč o dijetama, restoranima ili receptima, o ovoj temi žele da čitaju svi, zbog čega ima veoma dobru prolaznu ocenu kod publike.

Teme koje izazivaju veliko zanimanje još su i putovanja, profesionalni saveti, lični život i ocenjivanje proizvoda…

Ali pravih ograničenja nema. Ako ste ekspert za automobile ili umete da pravite makete tenkova –- sigurno je da postoji ogroman broj onih koji dele vaša interesovanja i rado bi saslušali šta imate da ih posavetujete, odnosno posećivali bi vaš blog.

Svako može da postane bloger ako to dovoljno želi

Potrebni su vam samo internet-konekcija, računar, kreativne ideje i volja. Ukoliko želite da se bavite ovim poslom, a niste sigurni da možete sve sami da postignete, možda je vreme da se usavršite u oblasti komunikacije na internetu.

Na InternetAcademy za samo 12 meseci lako ćete doći do znanja koje će vam pomoći da se probijete u moru blogera koji dele istu strast, žele da dostignu popularnost i dođu do visoke zarade. Ugledajte se na mnoge koji su ostavili svoje primarne poslove i u potpunosti se okrenuli blogovanju, jer su uvideli da im se ovaj posao isplati.

Oprobajte se u digitalnom svetu i možda ćemo već za nekoliko meseci pisati i o vama. Nikad se ne zna.