Nijedno mesto u avionu nije sigurno, a svi koji su preživeli pad jednostavno su imali sreće, kaže Dinko Vodanović, stručnjak za saobraćajne nesreće i bivši glavni istražitelj za vazduhoplovne nesreće u Hrvatskoj.
Vodanović ističe da su u slučaju avionske nesreće u blizini grada Medeljina u Kolumbiji neki putnici preživeli jer je teren akumulirao deo udarca. Avion se raspao, ali je očigledno kako je cela jedna sekcija aviona izletela napolje, sa sve sedištima.
To je spasilo neke putnike jer je ublažilo smrtonosni udarac kome su, nažalost, bili izloženi svi ostali putnici.
"Prate se novi trendovi i razvoj tehnologija pa se sve primenjuje u izgradnji aviona. Više se ne koristi čelik, nego drugi materijali koji bolje podnose opterećenje i turbulencije. Putnici to možda ne znaju i ne primećuju, ali stručnjaci svaki dan daju sve od sebe kako bi putovanja prolazila bezbrižno. Svaki dan hiljade i hiljade putovanja prolaze normalno. Ali, nažalost, kada se dogodi nesreća, svi počnu da se pitaju da li je avionski prevoz siguran", kaže.
Objašnjava kako na nivou Evrope postoji sistem obaveštavanja o potencijalno problematičnim situacijama koje se događaju s avionima. Od sitnica, koje nikako ne mogu da ugroze let, preko situacija zbog kojih se svioni vraćaju u aerodrome pa do ozbiljnih problema. Podaci služe za kontrolu - ako se neki problem ponavlja na određenom mestu, istom pilotu ili s nekim tipom aviona, pokreće se postupak.
"Mora se utvrditi zašto dolazi do problema koji se ponavlja i rešiti ga. Ono što je danas sitnica, može postati ozbiljan problem i zbog toga se toliko pažnje poklanja i najmanjim detaljima", zaključuje Vodanović.
(Jutarnji)