Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je krovnu kampanju pod nazivom “Nikad nemoj”, kojom će različitim upozoravajućim sloganima skrenuti pažnju na posledice nebezbednog ponašanja u saobraćaju.
Prvi talas kampanje „Nikad nemoj da izazivaš sudbinu“ odnosi se na obavezno korišćenje sigurnosnog pojasa, odnosno svih zaštitnih sistema.
“Ako znamo da vezivanje sigurnosnog pojasa smanjuje rizik od smrtnog stradanja za 40-50% za putnike na prednjem, odnosno 25-75% kod putnika na zadnjem sedištu, jasno je zbog čega je važno da se govori o ovoj temi” kaže v.d. direktora Agencije za bezbednost saobraćajaJasmina Milošević, ističući da su deca posebno važna kategorija. “Veliku pažnju posvetićemo edukaciji roditelja o pravilnom korišćenju zaštitnih sistema,pre svega dečijih sedišta jer podaci govore da se tek jedna trećina dece prevozi ispravno i bezbedno.”- upozorila je Milošević.
Statistika pokazuje da gotovo polovinu nastradalih u saobraćajnim nezgodama čine vozači ili putnici u putničkom automobilu, a utvrđeno je da pojas vezuje oko 75% vozača,72% suvozača dok tek svaki deseti putnik na zadnjem sedištu vezuje pojas.
O ozbiljnim posledicama neodgovornog ponašanja, javnost će saznati više kroz kampanju „Lična priča“,čiji su nosioci žrtve saobraćajnih nezgoda usled neprilagođene brzine, vožnje bez pojasa, bez kacige ili pod dejstvom alkohola. Osim tv spotova, poseban pečat ovoj kampanji daće neposredan kontakt njenih nosioca sa mladima na edukativnim predavanjima u srednjim školama Srbije.