Premijera

NAOŠTRENA MUNJA: Opel predstavio novu insigniju

Foto: Opel

Uspešna limuzina dobila naslednika koji donosi preko potrebno stilsko osveženje, manje kilograma i novu tehnologiju

Nemački „Opel“ u velikom stilu završava tekuću godinu, a Deda Mraz iz Riselshajma zadovoljno trlja ruke jer ga sasvim izvesno čeka mnogo želja u vidu nove „insignije“!

Prva generacija je za osam godina postojanja na tržištu obezbedila dobru reputaciju kod kupaca u zahtevnom segmentu D. Ali priča kao da tek počinje! Druga generacija donosi radikalne promene i nudi mnogo više.

Novitet je u nazivu dobio „grand sport“ i urađen je na novoj platformi, dok je kao inspiracija poslužio atraktivni „monca“ koncept iz 2013. godine. Ozbiljno se radilo na dijeti, pa je „insignija grand sport“ i do 175 kilograma lakša od prethodnika, što doprinosi većoj agilnosti i boljem ponašanju u vožnji. Istovremeno, za 92 mm je povećano međuosovinsko rastojanje, čime je obezbeđen veći komfor u kabini, naročito na zadnjoj klupi. Zahvaljujući novom stilu i visini koja je smanjena za 29 milimetara, „insignija“ sada izgleda dinamičnije i sportskije, dok njena silueta ostavlja utisak elegantnog kupea sa četvoro vrata. Proizvođač posebno ističe vrhunsku aerodinamiku i koeficijent otpora vazduha od svega 0,26 Cd.
Foto: Opel

Od novih tehnologija izdvajaju se adaptivni farovi druge generacije „IntelliLux“ sa 32 LED segmenta, koji su „pametniji“ i efikasniji u realnim uslovima od prethodnih, a duga svetla mogu da dobace do čak 400 metara. „Opel“ najavljuje i novi pogon na svim točkovima sa sistemom vektorisanja obrtnog momenta, kao i adaptivnu „FlexRide“ šasiju, koja će imati nekoliko modova za vožnju. Vozačima će na raspolaganju biti i novi osmobrzinski automatski menjač.

Luksuz
OSVEŽENA KABINA

Unutrašnjost deli pojedine stilske elemente s najnovijom „astrom“, a kvalitet materijala i završna obrada podignuti su na viši nivo. Centralna konzola je isturena, a na sredini dominira novi ekran info-zabavnog sistema s mnoštvom funkcija i komandi, koje su zamenile dugmiće. Vozač sada sedi tri centimetra niže i uživa u vrhunskim ergonomskim sedištima s masažom, ventilacijom i grejanjem, a dostupan je i hed-ap displej, koji informacije projektuje na vetrobransko staklo.




Aleksandar Bečić