(FOTO) SLATKA MELANIJA DRMA SLOVENIJU: Svi hoće parče njene zlatne torte i ne pitaju šta košta!
LJUBLJANA - Zlatna torta "Melanija", papuče "Bela kuća", turističke ture od Sevnice do Ljubljane, dokaz su da Slovenija ne gubi vreme da marketinški iskoriti činjenicu da njihova najslavnija kći uskoro postaje američka prva dama.
Glamurozna supruga izabranog predsednika Donalda Trampa pomogla je da se njena domovina uvrsti na kartu američkih turista u Evropi.Broj američkih turista u Sloveniji porastao je prošle godine za 11 posto, objavila je Slovenačka turistička organizacija (STO)."Interes nije povećan samo od Trampove pobede, počeo je da rasti čim je objavio predsedničku kandidaturu", kaže glasnogovornica STO-a Livija Kovač Kostantinovič.
"Slovenija je postala poznatija u američkoj javnosti. STO zato planira intenzivniju kampanju na američkom tržišzu ove godine", kaže Kovač Konstantinovič.
Ona očekuje dodatni priliv turista posle inauguracije Trampa 20. januara, posebno u Sevnici, rodnom gradu Melanije Knavs. Iako se malo ko u Sevnici seća svoje slavne sugrađanke, koja je gradić, koji je bliži Zagrebu nego Ljubljani napustila još kao tinejdžerka u potrazi za manekenskom karijerom, to nije sprečilo lokalne preduzetnike da iskoriste "Melanimaniju".
U jednoj poslastičarnici u Sevnici možete da probate Melanijinu tortu, od bele čokolade i orašastih plodova, sa 'zlatnim' prelivom. Parče ove torte košta tri evra. Poslastičarka Darja Jelenc kaže da je torta hit među Slovencima i strancima.
"Poslednjih nekoliko nedelja prodali smo ih mnogo. Ljudi dolaze čak iz Ljubljane kako bi je probali", rekla je Jelec, koja sanja i o većem uspehu posle inauguracije. U jednom rustikalnom restoranu u blizini postoji Melanijin jelovnik, s pastrmkom kao glavnim jelom. Prodaju se i Melanijine palačinke s borovnicama, kremom od vanile i, naravno, zlatnim prahom.
Bračni par Tramp, međutim, nije oduševljen time što Melanijino ime iskače na svakom koraku. Angažovali su advokate da zaustave korišćenje njihovih imena i fotografija u komercijalne svrhe bez odobrenja.
Opština Sevnica je zato uklonila plakate s Melanijinim imenom, a proizvođač meda je promijenio etiketu na kojoj se tvrdilo da se radi o medu iz "Melanijinog vrta". Neki drugi su promenili nazive svojim prozivodima, pa je tako "Trampov burger" preimenovan u "predsednički". (jutarnji..hr)