Fejsbuk se gasi 2020!

Najpopularnija društvena mreža nestaće za osam godina jer će kompanija koja ju je napravila propasti

NJUJORK - Teško je poverovati.
Najpopularnija internet društvena mreža Fejsbuk nestaće već za osam godina, predviđaju stručnjaci. Kompanija Marka Zakerberga, koja je osnivač te mreže, iz dana u dan gubi vrednost na berzi, pa se očekuje da će ubrzo propasti. Ujedno, pojavljuju se i nove, savremenije generacije internet dodataka, koje će bukvalno sahraniti Fejsbuk.

Deonice kompanije, koje su na berzu izašle po ceni od 38 dolara, za svega nekoliko dana pale su za gotovo 30 odsto, a i dalje nastavljaju da gube vrednost. Prema istraživanju analitičara, pašće na svega desetak dolara, što će značiti propast Fejsbuka.

Stručnjak za investicije Erik Džekson, jedan od osnivača firme „Ajronfajer kapital“, rekao je da će zbog velikih oscilacija vrednosti akcija Fejsbuka na tržištu ta kompanija na kraju doživeti kolaps, kao što se i ranije događalo sa internet gigantima, poput Jahua.

- Jahu još zarađuje, profitabilan je, ima 13.000 zaposlenih, ali vredi svega 10 odsto od one vrednosti koju je imao kad se pojavio. Isto će se desiti i s Fejsbukom. Pored toga, svet se brzo kreće, pa će Fejsbuku biti teško da ide u korak sa izumima nove generacije koji neminovno nastaju - objasnio je Džekson.

On internet firme deli na tri generacije - prvoj pripadaju internet pretraživači, kao što je Jahu, drugoj društvene mreže, čiji je predstavnik Fejsbuk, a treća su mobilne kompanije, koje će definitivno istisnuti Fejsbuk s tržišta.

Zarađuju na deci
Zbog debakla koji doživljava na berzi, Fejsbuk pokušava da opstane privlačenjem većeg broja korisnika. Ciljna grupa postala su deca mlađa od 13 godina, kojima je dosad bila zabranjena upotreba te društvene mreže. Reč je o novoj aplikaciji preko koje će profil deteta biti povezan s profilom roditelja pa će sve što mališani rade stariji moći da vide. Tako će Fejsbuk dobiti veći broj korisnika, što će doneti i veći broj reklama, a samim tim i višu cenu akcija.