Digitalna diplomatija može poslužiti kao dobar instrument lobiranja, odnosno privlačenja investicija u tehnološki sektor, smatraju stručnjaci
Teza da svet postaje digitalan, dobila je još jednu potvrdu, ovog puta iz Danske, koja je stvorila na globalnom nivou prvog ikada digitalnog ambasadora. Zvanični Kopenjagen je predstavio plan postavljanja digitalnog amabasadora pri tehno gigantima kao što su Epl, Gugl i Majkrosoft, čime je stvorena prva pozicija ovog tipa u istoriji.
"Velike kompanije utiču na nas isto koliko i cele zemlje", rekao je danski šef diplomatije Anders Samuelsen u intervjuu za novine Politiken. "Ove kompanije postale su novi tip nacije i mi moramo da odgovorimo na izazov", dodao je.
Samuelsenova izjava potpuno je na mestu, imajući u vidu činjenicu da mnoge najveće svetske kompanije zarađuju više novca nego brojne države, a takođe imaju i veći uticaj na društvo, o čemu možete pročitati ispod.
"Mi ćemo, naravno, nastaviti sa starim načinom razmišljanja povodom negovanja odnosa sa drugim zemljama. Jednostavno nam je potrebno da imamo bliže odnose i sa kompanijama koje na nas utiču", rekao je.
Na kraju krajeva, svet je i dalje vestfalsko mesto i tehnološki giganti i dalje ne mogu kupiti nacionalni suverenitet. Ako je nešto sigurno, to je da novi ambasador Danske neće praviti seks skandale.
Pogledajte još na portalu Newsweek.rs:
MIRA ADANJA POLAK ZA NEWSWEEK Eli Vizel: Sledeći rat će biti i poslednji
NEWSWEEK KOLUMNA Goran Milić: Ovoliko znam o životu...
Muzičari u foteljama: Kako bi svet izgledao da su 1964. džezeri osvojili Belu kuću
NEWSWEEK PREDSTAVLJA David Babunski: Fudbaler i njegovo drvo (FOTO, VIDEO)
NEWSWEEK INTERVJU Vlasta Velisavljević: Nisam avanturista. Ja sam razbojnik!