Strašno je, ali i istinito: svako može da svakoga dana – bez najave i posebnog razloga – ostane bez posla. Šta možete da učinite da to ipak ne budete vi?
Slično je i ako se sami odlučite za novo zaposlenje: Vlada Velike Britanije je 2015. godine sprovela istraživanje, jer su ustanovili da otvorenih radnih mesta ima, ali da zapošljavanje traje predugo.
Zašto?
Pokazalo se da kandidati imaju znanja i diplome koji su potrebni, ali ne i veštine potrebne da bi uspešno izvršavali svoje radne zadatke. Kompanije tada moraju da ulože dodatno vreme i sredstva da bi kandidate učinile odgovarajućim. Činjenica je da bi mnoge kompanije pre zaposlile kandidata s manje iskustva ili drugačijeg zvanja, samo ako poseduje potrebne veštine.
Evo šta morate da usavršite da vi ne budete na tapetu, a da lakše dobijete novi posao.
Upravljanje vremenom
Istraživanja pokazuju da čak 47% zaposlenih ne ume da se organizuje, ne vlada svojim vremenom, jer ne ume da odredi prioritete. Da biste mogli da napredujete, morate da znate kada šta treba da uradite.
Odnos s klijentima
Bilo da su to vaši korisnici, kolege ili nadređeni, uspostavljanje pravog odnosa će vas uvek izdvajati i zato će se klijenti rado vraćati baš vama.
Timski rad
Dobar zaposleni je onaj s kojim se lako sarađuje. Pomenuto britansko istraživanje kaže da čak 33% zaposlenih Britanaca ne ume da se uklopi u grupu. Ne zaboravite: timski igrač je onaj koji najlakše postaje vođa projekta.
Kontrola emocija
Na poslu nema mesta za emotivne ispade, ali ipak su vrlo česti. Podjednako su loši i bes i suze i stalno zbijanje šala.
Motivisanje
Umeće da nekoga ubedite da nešto uradi – bilo to da klijentu sugerišete još jednu kupovinu ili da kolegu pokrenete da se još više potrudi – učiniće vas ključnim članom svakog tima. A time i budućim liderom.
Umeće prodaje
Ne možete da radite bilo šta vezano za plasman proizvoda ako ne umete da zaključite prodaju. Uz to, primena ove veštine se s vremenom uvukla u sve industrije, čak i u kreativnu. Manje-više svi poslovni odnosi danas zasnivaju se na prodaji i kupovini – ideja, usluga, dobara, proizvoda…
Mentorski rad
Ako umete da druge naučite i prenesete im svoje iskustvo, vaša kompanija će to uvek ceniti. Time pokazujete i razumevanje i nesebičnost, ali i svest da industrija stalno napreduje – a vi ste uvek u toku.
Javni nastup
Od briljiranja na razgovoru za posao do istupanja pred medijima, veštine javnog nastupa su uvek i svuda potrebne. Pokažite da znate da komunicirate, poštujete one kojima se obraćate, imate predstavu o čemu govorite i umete da odbranite svoje mišljenje.
Konačno, ako ne posedujete nijednu od ovih veština, posebnu pažnju obratite na poslednju:
Postavljanje ciljeva
Ako znate kada i kako želite da postignete određene rezultate, možete da počnete već danas. Budite realni, napravite plan i – granica je samo nebo. Ili pozicija u odboru direktora.
Ako želite da ovladate „mekim veštinama” poput navedenih, pogledajte ovaj program.