UPRAVNI ODBOR ASOCIJACIJE MEDIJA: Energično protiv diskriminacije štampanih i onlajn medija

Stefan Jokić

BEOGRAD - Upravni odbor Asocijacije medija, najvećeg poslovnog udruženja izdavača, novinskih agencija i informativnih portala, energično se protivi najavi državnog sekretara Ministarstva kulture i medija, zaduženog za informisanje Nina Brajovića da ubuduće, prilikom sufinansiranja medijskih projekata, samo za televizije, ali ne i za ostale medije, više ne postoji ograničenje maksimalnog iznosa u dobijanju pomoći putem konkursa.

Jedna televizija, prema dosadašnjim pravilima, mogla je sa republičkog, pokrajinskog i lokalnog nivoa za tri godine da dobije maksimalno 23 miliona dinara, što je zaista premalo, rekao je Brajović za Večernje novosti, favorizujući TV stanice u odnosu na štampane i druge medije.

Upravni odbor Asocijacije medija podseća državnog sekretara na strateško opredeljenje države da „projektnim finansiranjem obezbedi sredstva za sadržaj od javnog interesa koji produkuje štampa u cilju podsticanja raznovrsnosti mišljenja i prava stanovništva na sadržaje koji samo u tržišnim uslovima ne bi bili održivi“.

Aleksandar Jovanović 
Ninoslav Brajović (Foto: Aleksandar Jovanović)

S obzirom na tešku ekonomsku situaciju, postojanje velikog broja štampanih javnih glasila s malim tiražom, kao i na činjenicu da se u Srbiji ne proizvodi nijedan proizvod neophodan za rad štampanih javnih glasila, Republika Srbija se obavezala i da razmotri „mogućnost davanja olakšica za uvoz te robe, mogućnost značajnog smanjivanja poreza na dodatu vrednost (PDV) na prodaju štampanih javnih glasila i servisa vesti novinskih agencija, kao i mogućnost uvođenja mere pozitivne diskriminacije u korist štampanih javnih glasila“.

Najavom da će televizijama biti ukinuto ograničenje maksimalnog iznosa u dobijanju državne pomoći na konkursima, Brajović postupa upravo suprotno strateškim opredeljenima države, jer bi takav potez štampane i druge medije izložio negativnoj diskriminaciji na njihovu štetu.

Dragan Kadić 
Foto: Dragan Kadić

Štampa u Srbiji izložena je i strukturnoj krizi i višegodišnjim ekonomskim i finansijskim problemima na malom, neuređenom i siromašnom tržištu, na koje dodatno utiče i drastično neujednačena raspodela reklamnih budžeta u korist televizija.

Upravni odbor Asocijacije medija poziva resorno ministarstvo i njegovog državnog sekretara da ne povlače poteze kojima bi dodatno otežali položaj štampe i insistira da kriterijumi za dodelu državne pomoći budu fer i izbalansirani u odnosu na sve medije koji se na konkurse javljaju predlozima medijskih sadržaja u javnom interesu. U suprotnom, Asocijacija medija i njene članice, uvek spremne za konstruktivan dijalog o svim otvorenim pitanjima medijske regulative, biće prinuđene da rešenje koje Brajović najavljuje kontinuirano javno osporavaju i problematizuju, i instituconalno i u svojim izdanjima.

(Fonet/Večernje novosti)