Stručnjaci o troškovima izbora

RAČUNICA: Za kampanju treba bar dva miliona evra

Foto: Dragan Kadić

Dva miliona evra omogućava kampanju koja podrazumeva pripremu, organizaciju kampanje, osrednje pojavljivanje u klasičnim medijima i jaku kampanju na društvenim mrežama

Ozbiljna kampanja kandidata za predsednika Srbije košta najmanje dva miliona evra, procenjuju marketinški stručnjaci. Kako objašnjavaju, to je minimalna suma koja omogućava ulazak u drugi krug predsedničkih izbora.
- Dva miliona evra omogućava kampanju koja podrazumeva pripremu, organizaciju kampanje, osrednje pojavljivanje u klasičnim medijima i jaku kampanju na društvenim mrežama - ocenio je stručnjak za komunikacije Igor Avžner.

On je rekao i da bi Agencija za borbu protiv korupcije morala da prilikom provere izveštaja o finansiranju kampanje uporedi sve ono što je kreirano u kampanji s prijavljenim iznosima, jer tu „postoje bitne razlike“.

Sličnu procenu ima i izvršni direktor Cesida Bojan Klačar, koji napominje da je suma od oko dva miliona evra ona koju su potrošili Nikolić i Tadić u kampanji 2012.
- Tu su uračunati odlasci na teren, mediji, javni događaji, konsultantske usluge raznih agencija. Najniži iznos za kampanju za ozbiljnog kandidata je oko 500.000 evra - objasnio je Klačar.