BUDITE TALIČNI: Naslednik lagune kuca na vrata premijum klase

Reno

Francuzi nikad nisu bili odlučniji u pokušaju da pomute slavu nemačkih limuzina. Sada imaju moćno oružje u srednjoj klasi

„Laguna“ je otišla u legendu, sada nastupa „talisman“! Iako je bila sjajna, „laguna“ nije dostigla slavu nemačke ekipe iz klase, pre svega „insignije“ ili „pasata“. Francuska ofanziva ponovo počinje, a sada u pomoć pozivaju sreću, odnosno „taliju“!

„Talisman“ u prevodu znači čarobna ili magijska moć, amajlija... Takva je i vožnja novom „Renoovom“ limuzinom! Napred motorčina, pozadi gepekčina.
Reno 
Raskošno... Otmena kabina, kvalitetni materijali, kič oteran, Foto: Ivan Katunac

Upravljanje na 4 točka

Čak 160 dizel-konja odlučno je ubrzavaju do 100 na sat za samo 9,4 sekunde! Stara škola iz koje izlaze odlični naftaši sada je samo nadgrađena jer je zapremina motora skromnih 1.600 kubika, a potrošnja od 6,5 gradskih litara je za svaku pohvalu.
Reno 
Vruće, hladno... Kožna sedišta sa grejanjem, hlađenjem i električnom kontrolom položaja u tri ose Foto: Ivan Katunac

Pojava „talismana“ je moćna! „Renoov“ logo na nosu je s pravom veliki, farovi su usečeni, a hauba izdignuta, što donosi robustnu pojavu. Sve pohvale i za zadnji kraj, sa specifičnim dizajnom svetlosne grupe. Iako je krcat stilom i potpuno originalan, silueta „talismana“ podseća na „lagunu“, što govori da su autori uspeli da povežu stara vremena s modernim oblikom.

Još je bolji utisak u kabini! Digitalni ekrani, odlična grafika, dobra ergonomija i, što je najvažnije, nema ni trunke kiča! Raskoš je veoma primetna u modelu „inicijale pariz“ s testa, odnosno kvalitetnom kožom u kombinaciji crne, sive i krem. Petoro putnika ima pregršt mesta, a prtljažnik premašuje 600 litara...
Reno 
Foto: Ivan Katunac

Najveće uživanje u „talismanu“ obezbeđeno je vozaču, koji se raduje svakom kilometru. Takođe, „talisman“ je opremljen „Renoovim“, pomalo ekscentričnim, ali veoma korisnim sistemom upravljanja na sve točkove. Naime, zadnji točkovi se do brzine od 80 km/h okreću suprotno od prednjih, što je obezbedilo smanjenje prečnika okretanja na samo 10,8 metara! Kada brzina premaši 80 na sat, točkovi se okreću u suprotnom smeru, što znatno poboljšava stabilnost u krivinama.
Reno 
Foto: Ivan Katunac

Stara cena

Sve ukupno, jasno je da „talisman“ kuca na vrata premijum klase. Posebno raskošni model sa opremom „inicijale pariz“, oznaku koji „Reno“ čuva samo za specijalne operacije. Srećom, cena je „stara“. Osnovni model košta 19.990 evra, što je veoma korektno. Čak ni dodatna oprema nije paprena, jer model s testa sa gotovo svim što danas može da se nađe u auto-industriji košta 34.490 evra! „Reno“ je uradio dobar posao, sve ostalo zavisi od talije...

Široko
PREMIJUM OPREMA

Sistem za upozorenje o napuštanju saobraćajne trake, senzor za kišu, adaptivni tempomat, zadnji parking senzori i kamera, sistem za automatsko parkiranje i isparkiravanje, alu-felne prečnika 19 inča, el. sklopivi retrovizori sa grejačima, LED dnevna i glavna svetla, automatska kontrola dugog svetla, automatski dvozonski klima-uređaj, masaža na vozačevom i suvozačevom sedištu, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, elektronska parking kočnica, vazd. jastuka za kolena vozača, upozorenje na opasnost od sudara sa automatskim kočenjem, osvetljenje oko automobila, senzori za farove, BOSE multimedijalni sistem, blutut konekcija za mobilni, dva USB priključka, kožni volan, automatsko otvaranje poklopca prtljažnika...




Mladen Radulović

Foto: Ivan Katunac