MLADIĆ IZ MEDVEĐE NAPRAVIO BREND: Drvene leptir mašne i tregere prodaje i u Njujorku

Shutterstock

- Prvobitni plan bio je da pravimo jednu drvenu leptir mašnu mesečno što smo i uspeli. Zatim smo konstatovali da, ako ih napravimo 10 u toku meseca, biće super – priča mladi preduzetnik i student Više zdravstvene škole strukovnih studija u Beogradu Nemanja Stojanović (24), vlasnik Preduzetničke radnje Bowtie wooden style u Medveđi.

- Kad smo to postigli, sledeći plan bio je da pravimo jednu dnevno. Onda smo zaključili da bismo bili prezadovoljni ako bismo uspeli da zaradimo po jednu solidnu platu mesečno. I danas jesmo prezadovoljni, kaže Nemanja

Kad kaže “mi”, osim na sebe misli i na oca Gorana. Njih dvojica su podelila posao. Nemanja dizajnira ovaj neobični modni detalj i bavi se prodajom i marketingom, a otac Goran proizvodnjom.

Pilot mašna za Nemanjinu žurku

“Ideja se javila na proleće 2014.godine. Nemanja je tada studirao u Ćupriji i zatražio je da mu napravim leptir mašnu od drveta za jednu žurku. Posle mnogo pitanja, ipak sam mu napravio. Gledano iz ovog ugla bila je osrednja, ali tada su se na žurci svi oduševili. Posle smo počeli da ih pravimo za drugare. Ipak, bila je to jedna potpuno čudna ideja u koju, osim nas dvojice, niko nije verovao”, priseća se otac kako je sve počelo za portal Jugmedia.info.

Međutim, kako se svaki dobar glas daleko čuje, vest o neobičnoj leptir mašni stigla je do poslovnog čoveka iz Jagodine i onda je, kažu Stojanovići, sve krenulo.

Nema modnog časopisa u regionu koji nije pisao o Nemanji i njegovoj ideji, a broj medijskih nastupa se stalno povećava. Ipak, za ozbiljne narudžbine bile su potrebne mašine. Otac Goran čuo je oglas na lokalnom radiju u Medveđi da može da se konkuriše za opremu.

“Nisam verovao da je ostvarljivo, ali kada sam se ipak obratio Centru za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga, preko koga je išla cela priča o mogućnosti nabavke mašine, oni su nas ohrabrivali da konkurišemo. Bila je muka napisati biznis plan, pozvao sam ih sigurno sto puta, ali su nam uvek strpljivo objašnjavali šta i kako dalje, uz obavezne obuke, naravno “, kaže Goran i dodaje da je po malo izgubio nadu jer je od podnošenja biznis plana do nabavke laserske mašine prošla cela godina.

S novom mašinom mašne postale domaći i svetski brend

Kada je napokon bila tu, mašina vredna oko 7000 dolara ubrzala je rad. Štaviše, osim leptir mašni od drveta, asortiman je obogaćen drvenim tregerima, manžetnama i notesima.

Cena eptir mašne od drveta je 1800 dinara, drveni tregeri koštaju 2000 dinara, notesi 1000, a manžetne će ovih dana “dobiti” svoju cenu.

Referenca kupaca impozantna: Samsung, Filip Moris, Heineken… Osim što “obilaze” evropsko tržište, drvene leptir mašne stigle su i do Njujorka, a malo im je falilo da se nađu i u Dubaiju.

Nemanja kaže da ga je tekstura drveta oduvek zanimala, a po malo i moda. U drvenoj leptir mašni spojio je oba interesovanja. Naglašava da je njegov proizvod ekološki jer nastaje od otpadnog drveta. Najčešće koristi orah, jasen, šljivu, trešnju… Graviranje je najbolje na jasenu i bukvi, objašnjava. On je danas, iako student, finansijski samostalan, a iznajmio je i lokal u Beogradu.

Otac Goran ponosan je na sinovljev uspeh, a mladima poručuje da strpljivo i polako grade posao, počev od ideje i da veruju u sebe. Takođe, smatra da u programima pomoći početnicima u biznisu treba da traže svoju šansu za početni kapital, kao što je njegov sin našao u USAID-ovom Projektu podrške razvoju privatnog sektora u južnoj i jugozapadnoj Srbiji.

(Jugmedia.info)