AGENCIJA ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE Dakić: Za izbore iz budžeta Srbije više od 640 miliona
BEOGRAD - Iz budžeta Srbije za održavanje redovnih predsedničkih izbora opredeljeno je više od 640 miliona dinara, a politički subjekti sredstva mogu da prikupe i iz privatnih izvora, rekla je danas pomoćnica direktora Agencije za borbu protiv korupcije Katarina Dakić.
Ona je dodala da će Agencija prilkupljati informacije o tome kako se troše sredstva u izbornoj kampanji.
Dakić objašnjava da sredstva iz javnih izvora obezbeđuje Ministarstvo finansija i da ona iznose, za ove izbore, više od 640 miliona dinara, dodajući da politički subjekti kampanju mogu da finasiraju i sredstvima dobijenim od fizičkih i pravnih lica.
''Prvih 20 odsto iz javnih sredstava se deli pet dana nakon proglašenja svih izbornih lista na jednake delove svim učesnicima koji su dali izjavu da će koristiti sredstva iz javnih izvora, a preostalih 80 odsto se deli nakon proglašenja rezultata izbora'', obijasnila je Dakić.
Kaže i da su svi oni koji ne osvoje više od jedan odsto važećih glasova u obavezi da vrate sredstva iz javnih izvora koje su koristila za javnu kampanju.
Govoreći o sredstvima koja oni koji učestvuju u kampanji mogu da prikupe iz privatnih sredstava, rekla je da fizička lica mogu političkim subjektima da daju prilog u visini od 20 prosečnih mesečnih zarada, a pravna lica u visini 200 prosečnih mesečnih zarada.
''Kao i u svakoj izbornoj kampanji politički subjekti koji učestvuju u izbornoj trci imaju obavezu da otvore poseban račun na koji će dolaziti sva sredstva koja prikupljaju iz javnih i privatnih izvora. Sa tog računa plaćaće se svi troškovi koji nastanu u izbornoj kampanji'', rekla je Dakić.
Podseća i da su nakon proglašenja konačnih rezultata svi koji su učestvovali u izbornoj trci, u obavezi da najkasnije 30 dana od dana proglašenja konačnih rezultata podnesu izveštaj Agenciji na obrascu koji je propisan i koji se može preuzeti sa sajta.
Ona je navela i da je u toku izborne kampanje Agencija, po peti put, organizovala monitoring izborne kampanje.
Tako će kampanju pratiti 49 posmatrača raspoređenih u 26 gradova u Srbiji.
Prema njenim rečima, podatke posmatrači dostavljaju na obrascima koji su propisani, Agenciji za borbu protiv korupcije, odnosno stručnoj službi, koja ih dalje obrađuje i nakon toga koristi u kontroli izvestaja o troškovima izborne kampanje.'
'Sve te podatke, ali i podatke koje ćemo prikupiti od davaoca priloga, pružalaca usluga, banaka i svih ostalih zainteresovanih strana u izbornoj kampanji Agencija će proveriti njihovu istinitost i tačnost'', zaključila je Dakić.