Oko stotinu preduzetnika iz saobraćajnog sektora sa juga Srbije nema mogućnost daljeg rada po novim propisima
Najmanje stotinak preduzetnika u Jablaničkom, Pčinjskom, Nišavskom i Topličkom okrugu koji se bave vanlinijskim autobuskim prevozom putnika ostaće bez posla zbog novog Zakona o saobraćaju.
Kako otkriva portal Jugmedia.rs, ovaj zakon stupio je na snagu 12. februara 2017. godine i on skoro da ne prepoznaje vanlinijski prevoz u Srbiji. Upravo iz tog razloga juče su se na skupu u Leskovcu okupili prevoznici i iz Vranja i Niša, koji su potom formirali udruženje prevoznika „Jug Srbije“, s ciljem da utiče na popravku zakona. Za predsednika je izabran Miroslav Ivković.
ž- Do sada smo sklapali ugovore o prevozu sa predstavnicima putnika, dakle, sa fizičkim licima. Zakon sada ne prepoznaje fizička lica, već se zahteva da se ugovori sklapaju isključivo sa pravnim licima. Međutim, u ovom kratkom razdoblju došli smo do zaključka da firme čije radnike prevozimo, ili škole, ili Vojska Srbije ne žele da sklapaju ugovore sa nama. Razloge ne znamo, ali znamo da ih na to ne obavezuje Zakon o saobraćaju, ali ni Zakon o radu - objašnjava za Jugmedia.rs Ivković i dodaje da, ukoliko se Zakon o saobraćaju ne doradi, „oko 100 preduzetnika na jugu Srbije i još pet puta po toliko u celoj Srbiji, praktično ostaje bez posla“.
Svi oni, vele, imaju po nekoliko autobusa i po nekoliko prijavljenih radnika. Spadaju u grupu malih preduzeća.
- Tako će biti na gubitku naše porodice, porodice naših radnika, ali i država, koja je do sada ubirala nemali porez od nas. U naša preduzeća niko sem nas nije ulagao. Nismo imali pomoć države, sve smo sami stvorili. Da li je pošteno da preko noći ostanemo bez posla, da se praktično 500 malih preduzeća u Srbiji zatvori odjednom - pitaju se naši sagovornici. Predstavnici prevoznika su više puta razgovarali u sa predstavnicima Ministarstva saobraćaja konkretno s pomoćnikom ministra Sašom Stojanovićem. Međutim, kažu, na scenu su stupili pravnici tog ministarstva, tvorci zakona, i osporavali pritužbe.
Kako otkriva portal Jugmedia.rs, ovaj zakon stupio je na snagu 12. februara 2017. godine i on skoro da ne prepoznaje vanlinijski prevoz u Srbiji. Upravo iz tog razloga juče su se na skupu u Leskovcu okupili prevoznici i iz Vranja i Niša, koji su potom formirali udruženje prevoznika „Jug Srbije“, s ciljem da utiče na popravku zakona. Za predsednika je izabran Miroslav Ivković.
ž- Do sada smo sklapali ugovore o prevozu sa predstavnicima putnika, dakle, sa fizičkim licima. Zakon sada ne prepoznaje fizička lica, već se zahteva da se ugovori sklapaju isključivo sa pravnim licima. Međutim, u ovom kratkom razdoblju došli smo do zaključka da firme čije radnike prevozimo, ili škole, ili Vojska Srbije ne žele da sklapaju ugovore sa nama. Razloge ne znamo, ali znamo da ih na to ne obavezuje Zakon o saobraćaju, ali ni Zakon o radu - objašnjava za Jugmedia.rs Ivković i dodaje da, ukoliko se Zakon o saobraćaju ne doradi, „oko 100 preduzetnika na jugu Srbije i još pet puta po toliko u celoj Srbiji, praktično ostaje bez posla“.
Svi oni, vele, imaju po nekoliko autobusa i po nekoliko prijavljenih radnika. Spadaju u grupu malih preduzeća.
- Tako će biti na gubitku naše porodice, porodice naših radnika, ali i država, koja je do sada ubirala nemali porez od nas. U naša preduzeća niko sem nas nije ulagao. Nismo imali pomoć države, sve smo sami stvorili. Da li je pošteno da preko noći ostanemo bez posla, da se praktično 500 malih preduzeća u Srbiji zatvori odjednom - pitaju se naši sagovornici. Predstavnici prevoznika su više puta razgovarali u sa predstavnicima Ministarstva saobraćaja konkretno s pomoćnikom ministra Sašom Stojanovićem. Međutim, kažu, na scenu su stupili pravnici tog ministarstva, tvorci zakona, i osporavali pritužbe.
Peticija Ministarstvu
PROTESTI KRAJNJA NUŽDA
Na skupu u Leskovcu se tvrdilo da postoje i reakcije putnika koje „vanlinijaši“ prevoze godinama, te da su i sami predali peticiju Ministarstvu:
- Ukoliko se ništa ne promeni, bićemo prinuđeni da, u dogovoru sa ostalim kolegama u Srbiji, protestujemo u svim gradovima, boreći se na taj način za golu egzistenciju.