BERLIN - Nemačka ministarka za rad Ursula fon der Lajen zatražila je da se zaposleni u toj državi rasterete poslovnih obaveza tokom vikenda, odnosno da ne moraju da budu dostupni na službeni telefon.
Ona je od preduzeća zatražila "jasna pravila" u vezi sa korišćenjem službenog telefona i korišćenjem elektronske pošte.
Tokom vikenda zaposleni treba da se odmaraju, a ne da se javljaju na službeni telefon, odnosno prate elektronsku poštu, istakla je ministarka prema izveštaju Velt.de.
Realnost je trenutno drugačija, i mnogi zaposleni i tokom vikenda moraju biti dostupni, kako preko službenog telefona, tako i elektronske pošte.
Prema Fon Lajenovoj, odgovarajućim ugovorima treba jasno da se utvrdi koji zaposleni moraju biti dostupni u koje vreme.Takođe, treba jasno da bude definisano da elektronska pošta ne može biti kontrolisana niti na nju odgovarano, kao i da službeni telefon sme da bude isključen.
"Ne sme tehnika da vlada našim životima, već mi tehnikom", poručila je ministarka.
Ona je ukazala na zakon o zapošljavanju, koji se brine i o psihičkom zdravlju. Firme, prema tom zakonu, moraju da zaštite svoje zaposlene od prevelikog opterećenja, a ako to ne učine preti im kazna.
Fon Lajenova je najavila da će se jednom kampanjom ciljano prići preduzećima, i da 2013. te teme treba da budu razmatrane u razgovorima o zajedničkoj nemačkoj strategiji za zaštitu radnika.
Šefovi da ne zovu zaposlene tokom vikenda
Objavljeno
13.06.2012. 12:31h
→ 04.08.2016. 7:06h
Tokom vikenda zaposleni treba da se odmaraju, a ne da se javljaju na službeni telefon ili da prate elektronsku poštu