Nije lako biti preduzetnik. Međutim, i dalje se sve više ljudi odlučuje za to da postane sam svoj gazda i otvara svoje nove poslovne modele koji im obezbeđuju ugodan život. U čemu je tajna?
Činjenica je da je osećaj da ne odgovarate nikome, donosite samostalne odluke i organizujete vreme onako kako vama odgovara – neprocenjiv!
Međutim, i dalje nije jednostavno izboriti se za mesto pod suncem kada tako veliki broj internacionalnih kompanija pokušava da uradi isto što i vi i u tome uspeva. Teško je takmičiti se s tako velikim imenima i sistemima, međutim, teško ne znači nemoguće. Dokaz za to su brojna mala i srednja preduzeća koja uspevaju da posluju sasvim uspešno.
Zato ćemo vam dati nekoliko saveta kako da vi kao mali preduzetnik pobedite velike korporacije.
Pronađite svoju nišu
Prednost velikih korporacija jeste to što ih svi znaju. Samim tim, imaju pristup daleko većem broju onih koji će isprobati njihov proizvod ili uslugu.
Ono što vas može smestiti u bolju poziciju u odnosu na njih jeste niša. Pronađite bazu korisnika kojima ste interesantni, razmislite o tome što nudite i o ciljnoj grupi kojoj je to zanimljivo. Potom se koncentrišite na njihove aktivnosti, interesovanja i sve ono u čemu uživaju – tu ćete pronaći odgovor na pitanje „kako da im pristupimo?” i moći ćete da formirate dalju strategiju.
Uzmite za primer red bul: ovo energetsko piće pronašlo je najveći broj interesenata među ljudima koji se bave adrenalinskim sportovima. To je niša.
Pronađite svoju prednost i ističite je
Svaki biznis ima svoju prednost – razlog zašto ste se i odlučili za njega.
Dobro razmislite šta je to što vas izdvaja od drugih i čini drugačijim i boljim izborom. Bilo da je reč o ceni, načinu pakovanja, naklonjenosti ekologiji i reciklaži materijala, stručnosti nekog od članova tima – svakako računajte na to da možete to istaći kao jedinstvenu prednost koju će ljudi uvek vezivati za vaš proizvod kada ga budu videli.
To je nešto što će vam pomoći da ljudi steknu poverenje u vas i opredele se da sarađuju s vama. Pokušajte da komuniciranjem svoje prednosti dodatno izazovete emociju. Emocije su moćno sredstvo za pridobijanje publike.
Odnos s korisnicima
Budite im na raspolaganju. Raditi s ljudima nije lako, ali ukoliko želite da vaš posao uspe, morate obezbediti kanal za dvosmernu komunikaciju. Saslušajte njihove utiske i pokušajte da zaključite šta je to što im se dopada, a šta im smeta.
Pokušajte da sujetu ostavite po strani i da učinite sve što je u vašoj moći da pomognete svojim kupcima da bolje iskoriste to što im nudite.
Bilo da se opredelite za poseban telefonski broj koji će zvati u slučaju da im nešto zatreba, ili za onlajn pristup, potrudite se da uvek budete dostupni i prijateljski nastrojeni prema svojim klijentima.
Napravite dobar proizvod
Već vam je jasno da ništa od navedenog ne bi imalo smisla ako vi nemate dobar i kvalitetan proizvod. Morate biti sigurni u to što im nudite i ništa ga neće bolje prodati nego kvalitet. Dokaz kvaliteta podrazumeva i veliki broj preporuka zadovoljnih korisnika, a budite sigurni da su takve preporuke zapravo najrelevantnije za pridobijanje novih klijenata.
Nije jednostavno otvoriti svoju firmu i uspeti, ali svakako nije ni nemoguće. Konkurencija je velika i ogromne korporacije već rade isto što i vi, ali sigurno imate bar jednu prednost koja će vas pozicionirati bolje u lokalu, među klijentima s kojima sarađujete.
Kako biste se otisnuli u preduzetničke vode, morate prethodno imati sva potrebna znanja o tome. Zato upišite preduzetništvo i pokušajte da naučite što više o administraciji, koracima koje ćete napraviti i samom pojavljivanju na tržištu. Želimo vam sreću.