Dosta je više Kokanove samovolje

Dajemo podršku zahtevima članova ansambla Ateljea 212 za smenu upravnika, navedeno u saopštenju UDUS

Odabrali stranu.
Udruženje dramskih umetnika Srbije podržalo je 25 glumaca Ateljea 212 koji traže smenu Kokana Mladenovića, prvog čoveka ove institucije kulture.

„Dajemo punu podršku zahtevima članova ansambla za smenu upravnika, odnosno za ostvarivanje osnovnog prava svakog glumca: prava na igru”, navodi se na početku saopštenja koje je potpisala Ljiljana Đurić, predsednica UDUS.

„Samovolja upravnika pozorišnih kuća, s jakim političkim i medijskim pozicijama, te otvoren prostor za zloupotrebe položaja i ovlašćenja, ostavljaju glumce, ali i ostale pozorišne poslenike, bez mogućnosti da na dostojanstven način odbrane svoju profesiju, i lični i umetnički integritet.”

U saopštenju se kaže i da je „situacija u Ateljeu 212 samo vrh ledenog brega”, te da su identične probleme imali glumci u Novom Sadu, Zaječaru, Kragujevcu, a trenutno umetnici u Narodnom pozorištu u Nišu.

Beta 
Ljiljana Đurić, predsednica UDUS, brani profesiju

Zoran Cvijanović

Dragan Bjelogrlić

Bjela i Cvijanović uz „pobunjenike”

„Poštovane kolege, želimo da vam pružimo podršku jer u vašim zahtevima prepoznajemo iskrenu želju da Atelje 212 ponovo postane pozorište u kojem će se poštovati umetnici, pozorišna etika, specifičnost umetničkog stvaranja, a suspendovati autoritarnost i modeli ponašanja koji su duboko neumetnički, retrogradni. U bilo kom pozorištu u kojem ne postoji dobra komunikacija između umetničkog ansambla i upravnika žrtve su i umetnost i stvaraoci”, navelo je u saopštenju 85 glumaca, reditelja i kritičara, među kojima i Mira Karanović, Tanja Bošković, Zoran Cvijanović, Ceca Bojković, Dragan Bjelogrlić.

Atelje 212: Glumci nas sramote

I menadžment Ateljea 212 oglasio se saopštenjem, u kojem je navedeno da je doneta odluka „da više ne učestvuje u ovoj vrsti sramoćenja naše kuće, uključujući dezinformacije iznete na konferenciji za štampu glumačkog ansambla, koja je održana u sredu, 13. juna 2012. godine, o poslovanju pozorišta u prethodnom periodu”.

Oni će sve svoje argumente da potkrepe dokumentacijom, koju će dostaviti Skupštini grada Beograda, kao osnivaču Ateljea.