Najbolji način da učiniš nešto veliko jeste da voliš ono što radiš. Ako to još nisi pronašao, traži dalje. Ne pristaj na kompromise, poznata je izjava Stiva Džobsa koja je nadahnula nove generacije.
Strast je reč koju mnogi promatraju kroz prizmu sebičnosti. Svrha s druge strane uključuje i osobe koje se nalaze oko nas. Svrha je nastojanje da ostvarimo prave odnose između sebe i drugih, između sebe i svoga posla, te između sebe i nečega većeg od nas, tvrdi psiholog Jonathan Haidt u knjizi "The Happiness Hypothesis".
Strast nas možda čini velikima u očima javnosti, no svrha nas povezuje s okolinom zbog čega pronalazimo svoje pravo mjesto u društvu.
2. Izbirljivi su
Potvrdno odgovaramo iz obaveza, zbog straha ili zbog želje da ne povredimo osobe koje volimo. Ljudi koji pobeđuju u životu znaju da je važno osigurati na vreme i prostor unutar kojeg ćemo odabrati ono što stvarno želimo. Znati reći 'Ne' za njih je jedna od najvažnijih osobina.
3. Vežbaju svoje veštine
Nakon što otkriješ i razviješ interes za određeno područje, moraš mu se posvetiti s fokusom i punim srcem kako bi ga svladao. Moraš obratiti pažnju na svoje slabosti, ponoviti jednu te istu stvar opet i iznova, iz sata u sat, dan za danom, kaže Angela Dakvort, autorkaa knjige "Grit: The Power of Passion and Perseverance".
4. Planiraju
Bez obzira jdali vam je cilj napredovati u svom poslu ili tek tražite svoj posao iz snova, da biste uspeli morate imati detaljan plan, koji je temeljen na pravim podacima.
Optimizam je poželjan u poslu, ali ne treba niti s njim preterivati. Ljudi koji uvek pobeđuju u životu znaju da je bolje odrediti realistična očekivanja, nego graditi kule u vazduhu. Oni se ne pripremaju na uspeh, nego i na sve stvari koje mogu poći po zlu u ostvarivanju postavljenih ciljeva.
5. Uporni su
Neuspeh je put prema uspehu, tvrde mnogi uspešni ljudi. Oni ne dopuštaju da ih odbijanje i nerazumevanje sprečava u napretku. Naprotiv, uporni su u svojim nastojanjima da budu bolji, brži, zanimljiviji i kvalitetniji. Svesni su da će ponekad dobiti otkaz, izgubiti klijenta i prekinuti odnos koji im je mnogo značio, ali će se upravo zbog toga vratiti jači nego ikad ranije.