Pet svetskih art direktora otkriva tajnu svog uspeha

Promo

Mnogi dizajneri i umetnici sanjaju da postanu art direktori. Kao i u drugim kreativnim poslovima, tako i ovde, ne postoji samo jedan način da dođete do ostvarenja cilja.

Predstavljamo vam kako su neki od velikih svetskih umetničkih direktora došli do uspeha i pozicije na kojima se danas nalaze.

Mario Hjugo

Klijenti: Rijana, J. Kol, Stela Makartni, 3.1 Filip Lim, Institut ESP, Decemberists, Junajted bambu, Flaunt, Surfejs tu er itd.

Pravilo: Stavite se u izazovne situacije.
„Naučite da pronalazite i iskopate sami svoj put. Prihvatajte izazove, zadržite veru. Mislim da mi ništa nije uzbudljivije od trenutka kada prihvatam novi projekat ili pokušavam da dobijem posao za koji ne znam kako ću realizovat. Kada to i morate, učite jako brzo.”

Rob Nortam

Klijenti: Najki, Adidas, Nokija, Gugl, BBC, Bakardi, Honda, Ford, Alfa Romeo, Land Rover, AMD, Samsung, Virdžin Atlantik, Hajneken, HTC, Skajp, Ubisoft i td

Pravilo: Radite na stvarima koje vam deluju teško i radite u tesnim rokovima.
„Kada je u pitanju posao art direktora, manje je više. Postavite ograničenja i rokove za rad i pronaći ćete originalne ideje i kreativna rešenja u tom procesu.

Ograničite paletu boja, koristite samo nekoliko slova, držite se svojih gridova itd. Što čvršća kreativna ograničenja imate, pronaći ćete jedinstvenije rešenje.

Zadržite smisao za humor. Kreativci vode prilično privilegovan život, tako da ne treba da tretirate sve tako ozbiljno, već umesto toga uložite vreme da savladate svoj zanat pre nego što postanete art direktor.”

Sara Kvajnar

Klijenti: magazin „Njujork tajms” (grafički dizajner), magazin „Laki pič”, magazin „Bruklin”, „Gloub klouting”, magazin „Print” i još mnogi drugi

Pravilo: Radite šta god želite.
„U početku, ovo znači da ćete raditi razne stvari besplatno (a verovatno i sa strane nešto što morate da radite za novac), ali na kraju, prema mom iskustvu, te dve stvari će se spojiti i postaće jedno te isto. Tada je naš posao najbolji."

Stefan Sagmajster

Klijenti: IDEO, Sapi Paper, Red bul, Tolking heds, Roling stouns, muzej „Gugenhajm“, magazin „Njujork tajms”, „Teknolodži rivju” i više

Pravilo: Ako želite da istražite profesionalno novi smer, korisno je da ga prvo isprobate sami za sebe.
„Meni je teško da osvajam neku novu teritoriju kada radim na projektu za klijenta. Tada osećam preveliku odgovornost ili strah. Postoji opasnost da završim tako što ću ponavljati i reciklirati samog sebe, radeći samo one stvari za koje se ispostavilo da sigurno dobro funkcionišu. Pravite male iskorake ili pohode u neistražena područja u svoje slobodno vreme i to će vam umnogome olakšati stvari, ali će vam omogućiti i da koristite svoje pronalaske na redovnim projektima.”

Robert Lejn

Klijenti: Artsi (direktor dizajna proizvoda), (RED), organizacija Sejv d čildren, Svidiš postal ofis, Svidiš pablik televižn, kompanija Ford motor, Forum For Living Histor i još mnogo toga

Pravilo: Ostavite svoj trag.
„Svet oblikuju ljudi koji stvaraju – bilo da oni stvaraju umetnička dela, zgrade, priče, ili kompanije. Ono što mi pravimo oblikuje ljude oko nas i ljude koji će doći posle nas. Ljudi koji stvaraju nešto imaju odgovornost i moraju da misle o uticaju onoga što su stvorili i preneli dalje u svet.“

Umetnički direktori moraju da znaju kako vizuelni elementi utiču na ponašanje ciljne grupe koju određeni brend želi da targetira svojim sadržajem. Kombinujući oblike, boje, fontove i druge elemente, art direktori osmišljavaju dizajn koji će najbolje preneti izabranu poruku, te svoju zamisao uz pomoć dizajnera u svom timu i uz saradnju sa kopirajterima uobličavaju u finalni proizvod. Ako želite da ovladate svim ovim veštinama, više o tome možete da saznate na ovoj obuci.