TO MOŽE SAMO KURIR: Čitaocima poklanjamo osveštane ikone i medaljon sa zlatotiskom

Pr

Proslavite Uskrs uz osveštane poklone iz Kurira!

Uoči Uskrsa, najuticajnije dnevne novine Kurir svoje čitaoce daruje osveštanim poklonima. Tri dana zaredom čekaju vas pokloni u vidu malo-poznate ikone Hrista u tamnici, medaljona sa likom Isusa Hrista u zlatotisku i jedne od dragocenih ikona raspeća Hristovog, Studeničkog raspeća.

U četvrtak, 13. aprila, poklanjamo jednu od najmanje poznatih hrišćanskih ikona Gospoda Isusa Hrista. Ikona je smeštena u Jerusalimu, na putu Golgote, stotinak metara desno od glavne jerusalimske kapije, u kamenoj pećini pretvorenoj u malu crkvu, u kojoj je nakon hapšenja na Veliki četvrtak Hristos proveo noć u tamnici, sačekavši tako Veliki petak, dan suđenja i raspeća. Isus Hristos je prikazan vezanih ruku i nogu u okovima, kako u tami sedi čekajući suđenje, sa glavom blago nagnutom na desnu stranu u znak naklona Bogu Ocu Tvorcu, i prisustva mnoštva anđela oko njega, kao nevidljivih i bestelesnih sila. Ikonu su oslikali svedoci događaja Hristovog raspeća, a sama ikona se nalazi na krstu visokom preko dva metra.

U petak, 14. aprila, očekuje vas osveštani poklon: medaljon sa likom Isusa Hrista u zlatotisku. Zlatotisak se smatra jednom od najstarijih tehnika štampe i po svojoj efektnosti će još dugo biti nezamenljiva jer podrazumeva, praktično, štampu zlatom. Medaljon je upakovan sa kanapom tako da možete da ga nosite oko vrata ili okačite na neko adekvatno mesto.

U subotu, 15. aprila, dan pred obeležavanje Hristovog vaskrsenja, poklanjamo ikonu Hristovog raspeća, jednu od najlepših freski Srbije. Oslikana je u manastiru Studenica 1208-1209. godine za vreme dok je Sveti Sava bio iguman. Na natpisu se pominje ktitor Studenice – župan Stefan Nemanja kao monah Simeon, kao i sva tri Nemanjina sina: srpski župan Stefan, knez Vukan i, na kraju, Sveti Sava pominje i sebe.

Monumentalna i potresna slika Hristovog raspeća zauzima središni deo zapadnog zida. Na njoj dominira vizantijsko-plava boja koja je početkom XIII veka bila skuplja od zlata. Na tamno-plavoj pozadini, toplookerne figure Hrista i drugih učesnika uzbudljive religiozne drame, sa naglašenim ljudskim dimenzijama stradanja i bola, ostvaruju harmoniju najvećih dela evropske umetnosti XIII veka. U liku Hrista naglašena je njegova priroda i pobeda nad smrću, a u liku majke bol je pobeđen poštovanjem prema Bogu.

Pr