Zbog vrućine raste potrošnja vode u Beogradu

Dovoljno količina vode biće za snabdevanje svih građana i tokom predstojećeg leta, ukoliko je budu racionalno trošili

BEOGRAD- Potrošnja vode u Beogradu je u porastu zbog vrućine, ali vode ima dovoljno za sve Beograđane ukoliko je budu racionalno trošili, izjavila je šef službe marketinga i informisanja Beogradskog vodovoda i kanalizacije (BVK) Zdenka Anđelković.

"Uvek kada dođe do naglog povećanja dnevne temperature vazduha dolazi i do povećanja potrošnje vode", rekla je Anđelković.

Prema njenim rečima, dovoljno količina vode biće za snabdevanje svih građana i tokom predstojećeg leta, ukoliko je budu racionalno trošili.Ona je istakla da kvarova i slučajeva kada se planski najavljuju isključenja vode zbog izvođenja određenih radova ima tokom cele godine bez obzira na godišnje doba.

Ukoliko dođe do poremećaja u vodosnabdevanju i kvara na vodovodnoj mreži, prioritetnim potrošačima se smatraju škole, vrtići i bolnice, kada im se odmah šalju cisterne za vodosnabdevanje, istakla je Anđelković.

"Prema raspoloživim kapacitetima, ne bi trebalo da bude problema sa vodosnabdevanjem tokom ovog leta", najavila je Anđelković.

Anđelković je istakla da problema najviše ima na rubnim opštinama, gde je najprisutnija neracionalna potrošnja.Voda iz beogradskog vodovodnog sistema bi trebalo da služi građanima za piće, pripremanje hrane i obavljanje higijenskih potreba, ali najveći potrošači u Beogradu su u oblasti industrije, kazala je Anđelković.

Računa se da prosečna dnevna potrošnja po stanovniku u Beogradu iznosi 250 litara, dok u Evropi, potrošnja vode varira od 150-180 litara po stanovniku na dan, objasnila je Anđelković.

"Da bi građani imali uredno vodosnabdevanje, naročito u rubnim oblastima, potrebno je da se uzdrže od zalivanja bašta i punjenja bazena vodom iz Beogradskog vodovoda", rekla je Anđelković.

Ona je podsetila da "svake letnje sezone Beogradski vodovod šalje apel svojim korisnicima da racionalno troše vodu da bi je bilo dovoljno za sve stanovnike našeg grada"."Ukoliko dođe do problema u vodosnabdevanju, Beogradski vodovod šalje cisterne prema potrebma svojih korisnika i broju poziva upućenih Kontakt centru", rekla je Anđelković.