Često smo svedoci istinitosti poslovice da su “deca ogledalo roditelja”, ali ona su takođe odraz svojih učitelja, nastavnika i profesora. Upravo se ovim vode profesori najmodernije Kembridž gimnazije u Srbiji, Savremene gimnazije, koji svakodnevno unapređuju svoj odnos sa učenicima.
U ovoj školi se uči uz pomoć najsavremenijih uređaja, profesori su učenicima najbolji prijatelji, a časovi se ne održavaju samo unutar “zidova škole”. Da se trud na kraju uvek isplati, dokazali su i profesori Savremene gimnazije, koji u modernom okruženju svakodnevno učenicima olakšavaju srednjoškolsko obrazovanje. Takvim pristupom, Savremena se našla i na uglednom sajtu Univerziteta u Kembridžu. Ali, šta to ovu školu čini stvarno drugačijom?
Moderna tehnologija u nastavi
Iako predaje nauku o prošlosti, profesorka istorije Sanja Bogdanović istorijske ličnosti i događaje oživljava uz pomoć novih tehnologija, koristeći interaktivnu tablu i sto, Amazon Echo, Samsung Gear VR i druge savremene uređaje.
– Kada na slikovit način objasnite kako su najpoznatije istorijske ličnosti donele najvažnije odluke, učenici se mnogo više zainteresuju za gradivo – ističe profesorka, kojoj je jedini cilj da gimnazijalci sa njenih časova izađu sa bogatijim znanjem.
Da su joj časovi kod profesorke Sanje među omiljenima, rekla nam je i gimnazijalka Iva Radunović:
– Učenje istorije u Savremenoj nikada nije dosadno – otkrila nam je Iva, i u žurbi na sledeći čas dodala: – I napišite da profesorka uvek ima razumevanja kada smo nespremni, ali nam nikada ne dopušta da budemo neradnici.
Drugarstvo umesto odnosa profesor – učenik
Kreativan pristup časovima nema samo profesorka istorije, u šta smo se uverili nekoliko učionica dalje, u kabinetu za matematiku. Na časovima profesora Bojana Milanovića, koji “od srede uvek okreće novi list”, učenici se ne plaše da pogreše, jer on svaku “omašku” okreće na šalu.
– Profesor nas stalno podseća da možemo više – kaže Jelisaveta, dok njena drugarica Ana dodaje da su joj najbolji časovi matematike oni koje prate taktovi njenih omiljenih pesama, jer relaksirajuće okruženje utiče na bolje rezultate.
Iako je tokom studija radio u domaćim i stranim kompanijama, a nakon toga i u Šestoj beogradskoj gimnaziji, profesor Milanović izdvaja rad u Savremenoj kao poseban, a za odnos sa učenicima ima samo reči hvale.
– Moja uloga u njihovom razvoju je da budem osoba na koju se mogu ugledati – kaže Bojan. A gimnazijalci to prepoznaju, pa tako svog školskog prijatelja ne oslovljavaju sa “profesore”, već, nećete verovati, sa – “Mićko”.
Dvojezična nastava kao propusnica za internacionalne fakultete
Savremena gimnazija, pored plana i programa Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za bilingvalnu nastavu, radi i po planu i programu Univerziteta u Kembridžu. Baš ovaj, međunarodno priznat univerzitet, izdvojio je Savremenu kao primer dobre prakse u obrazovanju među tri jedinstvene svetske studije slučaja. Za to je posebno zaslužna mlada profesorka globalnih perspektiva Ljubica Krstić.
– Tokom diskusija na engleskom, učenici razvijaju svoje jezičke kompetencije, povezuju različita znanja i kritički ispituju teme, čime istovremeno razvijaju različite veštine. A sve to je mnogo lakše uz trunku mašte – kaže Ljubica, koja ističe da je ovakav način učenja pravi izazov u poređenju sa tradicionalnom nastavom kakvu je ona imala kada je bila učenik.
– Baš ovakvi časovi daju veliku prednost bilingvalnoj nastavi – ističe Ljubica, koja u Savremenoj gimnaziji, osim globalnih perspektiva, predaje i engleski jezik.
I učenje i zabava
Pored školskih obaveza, savremeni gimnazijalci i u slobodno vreme mogu da uživaju u moderno opremljenim prostorijama. Profesorku Anu Tadić zatekli smo na radionici “Između magije i hemije” kako sa učenicima pravi “Duha iz boce”.
– Trudim se da izgradim fer odnos sa njima, pa imam vremena i za šalu i za ozbiljne razgovore – kaže Ana, koja je mentor mnogim gimnazijalcima.
Deca – večita inspiracija, roditelji – večiti učitelji
Direktorka škole Svetlana Belić Malinić pruža veliku podršku učenicima i profesorima u Savremenoj gimnaziji i podstiče ih da postižu vrhunske rezultate. Nakon što je diplomirala Engleski jezik i književnost na Univerzitetu u Beogradu, Svetlana je svoje usavršavanje nastavila na Univerzitetu u Kembridžu i Londonu, gde se posvetila proučavanju koncepta kreativne nastave, koji je kasnije prenela u Savremenu gimnaziju.
– Uloga roditelja u obrazovanju dece je veoma važna. U prijatnoj, porodičnoj atmosferi u Savremenoj gimnaziji trudimo se da učenicima budemo i profesori i roditelji istovremeno – ističe direktorka škole, koja svakog učenika ponaosob odlično poznaje. Nije retkost da i učenici i roditelji u njoj pronalaze najsigurniji oslonac, zbog čega su njena vrata uvek širom otvorena svima. Baš kao i vrata Savremene gimnazije.