NESTAŠICA POLOVNIH POJASEVA, VOZAČI NA MUKAMA: Navala na auto-otpade! Ko nema, plaća 11.000 dinara
BEOGRAD - Sigurnosni pojasevi za zadnja sedišta u automobilu trenutno su među najtraženijom robom na srpskom tržištu. Novih skoro da i nema u prodavnicama auto-delova i servisima, a na auto-otpadima vlada neviđena jagma za bezbednosnim pojasevima za vozila.
Polovni koštaju između 30 i 40 evra. Ko nema plaća 11.000 dinara.
- Zvala sam desetine prodavnica auto-delova, isto toliko auto-otpada, ne samo u Beogradu, i niko nema pojaseve za moj automobil - priča za Novosti Beograđanka Ivana M, koja je vraćena s tehničkog pregleda "zbog nesaobraznosti podataka u saobraćajnoj dozvoli".
MIHAJLOVIĆ LJUTA: Pojasevi? Vozači nemaju ništa s tim! Da plati ko je pogrešno upisao u saobraćajnu!
Shodno važećem slovu zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), da bi ispravili tuđu grešku, ili pak zlu nameru, vlasnici takvih vozila moraju da zavuku ruku u džep i da plate minimum 11.000 dinara, ne računajući dangubu i jurenje po šalterima, pa većina vlasnika pokušava da ugrađivanjem pojaseva uštedi neki dinar, poput sugrađanke koju su na tehničkom pregledu posavetovali kako da "se snađe".
Iako je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović odmah reagovala, smatrajući da vozači svakako ne mogu da budu krivi za novonastalu situaciju, pa shodno tome ne moraju ništa ni da plate, u praksi se ništa nije promenilo.
Nadležne državne institucije MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije tvrde da rade samo po zakonu i da su nemoćne da postojeću situaciju isprave.
Tako, pored vozača, ne misle ni udruženja tehničkih pregleda Srbije, koja već godinama unazad traže od nadležnih da donesu odgovarajuće pravilnike o tehničkim pregledima, na šta ih obavezuje i ZOBS donesen 2009. godine.
- Uputićemo dopis Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture, MUP i Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije da dođu kod nas na sastanak - kaže Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).
- Pošto niko neće da pokrene stvari s mrtve tačke, mi ćemo.
NATEP je, u saradnji sa drugom asocijacijom, Udruženjem organizacija tehničkih pregleda (UOTP), već više puta tražio uvođenje reda u ovu za bezbednost izuzetno važnu oblast.
- I sada tražimo da se prvo ispune dva osnovna preduslova. Da Agencija oformi bazu podataka i da se pod hitno donese pravilnik o dimenzijama i masi vozila - objašnjava za list Vlada Marinković.
- Nakon toga treba doneti pravilnik o tehničkim pregledima.
Po tom novom pravilniku, jedna od mera bi bila i obavezno snimanje vozila na linijama tehničkog pregleda koje bi kontrolisao MUP, pa bi tako odzvonilo "registraciji na crno".
(Večernje novosti)