Bilo da već imate svoju prodavnicu na fizičkoj lokaciji, ili prodajete objavljujući slike proizvoda na Fejsbuku i Instagramu, ono o čemu sigurno razmišljate jeste: kako da povećam svoj prihod?
1. Više fokusa na kupovinu preko mobilnih uređaja
Broj mobilnih korisnika interneta raste iz minuta u minut. Platoforma „Blumberg“ je u 2016. godini izvestila da je mobilni saobraćaj na sajtovima za elektronsku trgovinu nadmašio saobraćaj sa desktop računara.
Istovremeno, studija koju je sprovela kompanija „Wolfgang Digital“ utvrdila je da kupovina preko mobilnih uređaja zaostaje u pogledu prihoda. Dok donosi čak 42 odsto prometa, ona stvara samo 21 odsto prihoda. Šta ovo pokazuje? Ovo sugeriše da mnogi e-commerce sajtovi još nisu uradili sve što im je na raspolaganju da poboljšaju iskustvo kupaca koji im pristupaju posredstvom mobilnih platformi, koje bi potom povećalo konverzije.
Ako želite da povećate online prodaju, ne smete ovde da se zaustavite. Kako biste se usredsredili na kupce koji kupuju preko mobilnih uređaja, morate da integrišete funkcionalnost „mobilnog novčanika“. To će omogućiti kupcima da lako završe uplate koristeći svoje pametne telefone. Ukoliko imate dovoljno sredstava, možda ćete poželeti da razvijete mobilnu aplikaciju koja olakšava proces pregledanja i kupovine za sve mobilne kupce.
2. Rast veštačke inteligencije
Veštačka inteligencija (AI) pomaže e-commerce trgovcima da poboljšaju iskustvo kupovine i povećaju prihode. Primera radi, veštačka inteligencija može da vam pomogne da utvrdite koja grupa kupaca ili koji individualni kupac će najverovatnije da kupi određenu vrstu proizvoda.
To znači da možete da obezbedite personalizovane preporuke proizvoda i šaljete konkretne marketinške poruke relevantnim kupcima.
Veštačka inteligencija može da vam pomogne i da pronađete lakši i bolji način da ponovo angažujete potencijalne kupce. Na primer, možete da odredite na kojoj se stranici sa proizvodima kupac najduže zadržava ili na koju se stranicu najčešće vraća. Tada možete da podesite ciljanje kupaca i usmerite promovisanje proizvoda u personalizovanom oglasu. Ili da podesite ciljanje kupaca promovisanjem stavki koje su ostavili u svojim kolicima pre nego što su napustili stranicu.
Ovo personalizovano iskustvo kupovine pomaže vam da prilagodite svoje marketinške poruke za određene kupce i na taj način povećavate verovatnoću konverzija. Prema navodima kompanije „Invesp“, 45 odsto kupaca preferira kupovinu na sajtovima koji personalizuju svoje preporuke proizvoda.
3. Uspon robota za ćaskanje („chat“)
Ovogodišnji trendovi u e-commerce svetu su usmereni najviše na unapređenje korisničkog iskustva. Zato u industriji elektronske trgovine upotreba robota za komunikaciju, takozvanih „chatbota“, sve više dobija na popularnosti.
Ovi roboti za ćaskanje funkcionišu kao lični trgovački asistenti, koji pomažu kupcima da nađu proizvode brzo i lako. Ako kupci imaju bilo kakvih problema, oni mogu da koriste „chatbot“ da bi pronašli rešenje. Ne samo što će brzo i jednostavno rešenje poboljšati njihovo iskustvo, već će ih navesti da kupuju sve češće.
Međutim, efikasnost ovih robota će takođe zavisiti od vaše sposobnosti da ažurirate precizne podatke. Na primer, moraćete da prikupite neke od primera najčešćih pitanja korisnika, zahteva i žalbi. I onda treba da pohranite sve ove primere u algoritam robota za ćaskanje tako da njima može da se poboljša način na koji robot pomaže vašim kupcima.
Sada kada znate koji su najnoviji trendovi u e-trgovini vreme je da počnete da ih primenjujete u svojim marketinškim strategijama i optimizujete konverzije.
Onlajn trgovina ima brojne prednosti i kod nas postaje sve popularnija. Međutim, na našim prostorima je to još novo tržište i mnogi nisu ni svesni potencijala koje nudi. Ako želite da budete jedan od pionira ovog rastućeg trenda, koji će u budućnosti preuzeti primat nad tradicionalnim načinom kupovine, obrazovni program E-commerce & Entrepreneurship daje vam mogućnost da steknete sva potrebna znanja iz oblasti internet-trgovine.