STARI AUTOBUSI VIŠE NEĆE MOĆI DA UĐU U EU: Unija uvodi velike promene i neće vam se sve svideti!

Profimedia

Od 2018. godine u EU se uvode nova, stroža ekološka i bezbednosna pravila za proizvodnju i korišćenje autobusa.

Naročito se uvodi regulativa oko pasivne i aktivne bezbednosti putnika, što znači da neće moći da voze ukoliko putnici nisu vezani sigurnosnim pojasevima. Brzina je ograničena elektronski na 120 kilometara na čas, a ko bude pokušavao da izigra propise platiće kaznu uz isključenje iz saobraćaja.

Ukoliko budemo želeli da krajem ove dekade prevozimo putnike na dužim linijama koje vode u Evropu, moraćemo da nabavimo i nove autobuse koji odgovaraju novim bezbednosnim standardima.


Putnici će imati udobnost avionskog prevoza, komfor koji podrazumeva punjenje elektronskih uređaja na sedištu, kao i pristup internetu. Sedišta moraju biti anatomska, a obavezno je i korišćenje pojaseva za vezivanje.


Savremeni autobusi sami voze, sami koče, sami prate situaciju u saobraćaju i faktički dobar vozač autobusa samo je kontrolor onoga što ti kompjuteri mogu da urade.

U EU trenutno nedostaju vozači autobusa. Do kraja ove dekade ta profesija će postati deficitarna ne samo u Evropi nego i kod nas. Već sada naši vozači idu u Sloveniju i Austriju i zapošljavaju se jer su plate čak pet puta veće. Da biste vozili autobus u EU, trebaće vam i posebna licenca.


Turistički autobusi koji idu u evropske zemlje moraće da imaju motore standarda "evro 6" bez kojih nema ulaska u gradske celine. Razmišlja se i o električnim autobusima sa dometom preko 500 kilometara, međutim, za takve projekte potrebne su nove baterije i novi, mnogo brži punjači.

(Kurir.rs/ RTS)

Foto: Profimedia