KOCKANJE SA ŽIVOTOM

ALARMANTNO! ĐAKE I TURISTE VOZE TEMPIRANE BOMBE: Polovina autobusa bez tehničkog

Foto: Nebojša Mandić

Prevoznici masovno izbegavaju proveru ispravnosti autobusa, već samo srede papire kao da su bili, pa i ne čudi što su neispravna vozila glavni uzrok nesreća

Skoro polovina vozila, među kojima su i autobusi, ne pojavi se na tehničkom pregledu, a dobije papire kao da su bili. Uz to, prosečna starost autobusa je 15-16 godina, ili tri puta veća nego u inostranstvu, pa je jasno zašto su neispravni autobusi jedna od glavnih opasnosti za putnike, posebno u vreme godišnjih odmora.


U to se uverilo i tridesetak planinara koji su se minibusom vraćali sa Povlena, kad su vozilu starom nekoliko decenija otkazale kočnice. Posle prevrtanja autobusa kod Valjeva, svi su završili u bolnici.


Vlada Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), kaže za Kurir da je masovno neodlaženje na pregled pravi razlog što Srbija ima dosta nedovoljno ispravnih autobusa - polovina vozila se ne pojavi tamo, već se samo srede papiri o njihovoj ispravnosti.


Lažne provere


- Prvo bi trebalo promeniti Pravilnik o tehničkom pregledu, donet 1984. godine. Novim propisima bi, između ostalog, bilo uvedeno obavezno fotografisanje vozila na pregledu, što bi smanjilo mogućnost fiktivne provere ispravnosti. Šest godina se priprema ovaj propis, koji mora da donese MUP. I, na kraju, tu je odgovornost vlasnika vozila, koji su pre svakog puta u obavezi da popune putni nalog i moraju da obave pregled ispravnosti vozila, ili u svojoj režiji, ili u nekom servisu - navodi predsednik NATEP Vlada Marinković.

Foto: RTS
foto: RTS

Nezvanične procene govore da je prosečna starost autobusa u Srbiji 15-16 godina.


Milan Božović, koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da bismo svi voleli da nije tako, a da to je zbog niskog standarda.

- U inostranstvu se turistički autobusi koriste od pet do sedam godina, i onda ih prodaju jer znaju da u nekom trenutku mogu da ih izdaju. Ti autobusi se prodaju posle pređenih 200.000 kilometara, a kod nas autobus godišnje pređe 200.000 - ističe Božović za Kurir.


Odgovornost prevoznika


Na pitanje da li polovina autobusa ne pređe tehnički pregled, Božović odgovara da se to dešava.

- Ali to nas vraća na prevoznika. Naravno, tu bi moglo da pomogne i fotografisanje, koje bi bilo uvedeno novim pravilnikom o tehničkom pregledu - navodi on. On odgovornost vlasnika vozila vidi kao glavni problem kad je reč o neispravnim autobusima.

Sprečena katastrofa

PIJAN HTEO DA VOZI DECU


Uprava saobraćajne policije je krajem maja, u jeku sezone đačkih ekskurzija, kontrolisala ispravnosti autobusa i sposobnosti vozača, i otkrila šestoricu vozača u alkoholisanom stanju neposredno pre polaska. Jedan vozač, koji je došao da prevozi decu na ekskurziju, imao je čak 1,1 promila alkohola.


Policija je pozvala građane koji koriste usluge turističkih agencija da, ukoliko posumnjaju u tehničku ispravnost autobusa kojima se prevoze ili u psihofizičko stanje vozača - da su umorni ili alkoholisani, o tome odmah obaveste Upravu saobraćajne policije, kako bi patrola to proverila na terenu.

Foto: Nebojša Mandić
foto: Nebojša Mandić

UDES Izbegnuta tragedija kod Valjeva

OPORAVLJAJU SE POVREĐENI PLANINARI


Radojica Petrović, predsednik Planinarskog kluba „Žeželj“, čiji su članovi doživeli saobraćajnu nesreću kod Valjeva, kaže za Kurir da se svi polako oporavljaju.

- Na svu sreću, reč je o manjim prelomima, nagnječenjima. Neki su pušteni odmah iz bolnice, neki juče, neki će danas. Moguće je da samo jedan bude zadržan, naravno, i vozač, koji je najviše povređen. Mi smo svi u Valjevu, a on je prebačen u Beograd. Čujem da je bolje - navodi Petrović. On potvrđuje da je vozač pre udesa rekao da su kočnice otkazale, i onda je nekako uspeo da vozilo skrene ka podzidu pored puta, jer je sa druge strane bila provalija.

Kurir / Vladimir Spasić

Foto: Nebojša Mandić, RTS

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV VESTI UŽIVO: OTKRIVAMO! Najnovije metode BIA za zaplašivanje političkih neistomišljenika!